Hlavní obsah

Mattoni po šestnácti letech mění šéfa. Do čela míří Čech

Foto: Mattoni 1873

Alessandro Pasquale po šestnácti letech předává řízení své nápojářské skupiny Mattoni 1873. Vedení se ujal Ondřej Postránský (vpravo).

Reklama

Změna po šestnácti letech. Alessandro Pasquale, majitel největší nápojářské skupiny ve střední Evropě Mattoni 1873, předává řízení své firmy, s níž expandoval do Evropy.

Článek

Novým ředitelem Mattoni 1873 bude od 1. dubna dosavadní ředitel strategického marketingu Ondřej Postránský. Majitel rodinné firmy s italskými kořeny Alessandro Pasquale se stane výkonným prezidentem skupiny.

Pasquale za šestnáct let posunul Mattoni (dříve Karlovarské minerální vody) z národní do evropské ligy. Podnik, který v roce 1873 založil karlovarský rodák Heinrich Mattoni, rozšířil do osmi evropských zemí, kde dnes v 11 závodech zaměstnává 3200 lidí.

Největší rozmach přišel v posledních letech, když Mattoni například koupila výrobu a distribuci konkurenta PepsiCo v několika evropských zemích. S dalším přírůstkem do rodiny, snacky značky Lay’s, zároveň firma vstoupila do zcela nového segmentu.

V Česku je společnost známá především díky výrobě minerálních a pramenitých vod Mattoni, Aquila, Dobrá voda, Poděbradka, Magnesia a Hanácká kyselka. Do nabídky patří také Pepsi, Mirinda 7UP, Schweppes, Gatorade a Mountain Dew. Portfolio zahrnuje i čaje, sirupy a limonády. Ve spolupráci s Budějovickým Budvarem vyrábí ochucené nealkoholické pivo Birgo.

Alessandro Pasquale převzal vedení společnosti od svého otce v roce 2007. V červnu loňského roku byl zvolen do čela Evropské asociace výrobců minerálních vod (Natural Mineral Waters Europe). Diplomatické roli se teď hodlá věnovat naplno.

„Právě teď můžeme například pomoci tomu, aby výroba pramenitých a minerálních vod využila jedinečnou šanci stát se skutečně plně cirkulární. Dělba pravomocí uvnitř skupiny Mattoni 1873 je proto logickým a odpovědným krokem,“ vysvětlil.

Mattoni patří k nejaktivnějším hráčům mezi výrobci nápojů, kteří prosazují zavedení povinného zálohového systémů na PET lahve a plechovky. Cirkulární projekty budou patřit k hlavním prioritám i nového šéfa.

Ondřej Postránský nastoupil do podniku v roce 2002, krátce po absolvování pražské VŠE, a  postupně prošel řadou marketingových pozic. V roce 2008 se stal ředitelem marketingu, odpovědným za kompletní portfolio značek v Česku a na Slovensku. Od roku 2016 řídil strategii značek Mattoni 1873 na všech trzích.

Mattoni oslaví 150 let. Na řadě trhů hraje prim

Mattoni letos slaví 150 let od svého vzniku. V tuzemsku je jedničkou v segmentu přírodních a ochucených a balených vod. Na Slovensku je výhradním franšízantem a distributorem nápojů a snacků PepsiCo. V Rakousku působí prostřednictvím společnosti Waldquelle, tamního výrobce stejnojmenné přírodní minerální vody, který je dvojkou trhu. Zároveň je zde výhradním výrobcem a distributorem nápojů PepsiCo.

Pozici lídra v minerálních vodách drží také v Maďarsku, v Srbsku, Černé hoře a Bosně a Hercegovině.

Prostřednictvím společností Szentkirályi Magyarország působí také v Maďarsku, kde spolu s Bulharskem zároveň distribuuje produkty PepsiCo.

V roce 2021 Mattoni zvýšila meziročně obrat o 6,2 procenta na 16 miliard korun, a vrátila se tak k číslům před pandemií koronaviru. Vyrobila přes 1,76 miliardy lahví s nápoji. Výsledky za loňský rok skupina dosud nezveřejnila.

Reklama

Doporučované