Článek
Generální ředitel OpenAI Sam Altman vyhlásil „code red“, tedy stav nejvyšší pohotovosti kvůli nutnosti zásadně vylepšit ChatGPT.
V interní zprávě rozeslané v pondělí Altman uvedl, že tato „mobilizace“ sil znovu zaměří práci OpenAI primárně na ChatGPT, konkrétně na zvýšení rychlosti, spolehlivosti a personalizace tohoto chatbotu, který zatím dominuje trhu.
Zaměstnancům sdělil, že startup s valuací 500 miliard dolarů plánuje odklad ostatních projektů, protože „pro ChatGPT nastalo kritické období“.
V praxi to znamená, že firma odsune plány na vývoj reklamních produktů, agentů umělé inteligence určených k automatizaci nákupů a zdravotních úkonů, a také produktu Pulse, který má uživatelům vytvářet personalizované ranní přehledy. O detailech zprávy jako první informoval server The Information, na který odkazovaly Financial Times.
K tomuto strategickému obratu dochází v době, kdy OpenAI čelí rostoucí konkurenci, stoupajícím nákladům na datová centra, technickým výzvám spojeným s udržením se na špičce vývoje AI a neustálému boji o udržení klíčových talentů.
Minulý měsíc Google vydal svůj nejnovější velký jazykový model Gemini 3, který podle průmyslových srovnávacích testů přeskočil model GPT-5 od OpenAI. Také nejnovější model od Anthropicu, Opus 4.5, v klíčových benchmarcích překonal GPT-5.
Koray Kavukcuoglu, architekt AI v Googlu a technický ředitel DeepMind, uvedl, že tento technologický gigant „posunul výkon zcela zásadním způsobem“ díky trénování modelů na vlastních čipech Google vyrobených na míru. Společnost také oznámila, že své nejnovější modely AI okamžitě integruje do produktů.
Firma rovněž uvedla, že vylepšila metody používané k trénování modelů, což je oblast, se kterou se OpenAI v poslední době potýká.
Ještě před uvedením Gemini 3 Altman prohlásil, že OpenAI se bude muset soustředit, aby ustála krátkodobý konkurenční tlak. „Očekávejte, že atmosféra bude chvíli drsná,“ údajně uvedl.
Viceprezident a šéf divize ChatGPT Nick Turley, v pondělí večer na síť X napsal: „Vyhledávání je jednou z největších příležitostí. ChatGPT nyní tvoří zhruba 10 procent aktivity ve vyhledávání a rychle roste.“ „Nyní se soustředíme na to, aby byl ChatGPT stále schopnější, aby dále rostl a rozšiřoval se do celého světa – a zároveň aby působil ještě intuitivněji a osobněji,“ dodal.
S více než 800 miliony týdenních uživatelů má OpenAI obrovský tržní podíl v celkovém využívání chatbotů, avšak podle údajů analytické společnosti Similarweb tráví lidé více času konverzací s Gemini než s ChatGPT.















