Hlavní obsah

Obchodníkem roku je drogerie dm. Veřejnost pak vybrala Lidl

Foto: Mastercard Obchodník roku

Vítězové soutěže Mastercard Obchodník roku.

Reklama

Obchod má po dvou letech nového krále. Pomyslný trůn v soutěži Mastercard Obchodník roku obsadila po lékárnách Dr.Max síť drogerií dm. Veřejnost zase vybrala společnost Lidl. Zabodovali i nováčci Zalando a Megahračky.cz.

Článek

Seznam Zprávy jsou mediálním partnerem soutěže Mastercard Obchodník roku.

Důvěra zákazníků a pozice na trhu. To jsou dva základní atributy, které rozhodují o tom, kdo zaboduje v soutěži Mastercard Obchodník roku.

Pro 63 procent lidí, kteří se vydají na nákupy drogerie, je tak první volbou právě některá z tuzemských 168 prodejen rakouského řetězce dm. Síť tak ovládla svou sortimentní kategorii a stala se také absolutním vítězem jubilejního dvacátého ročníku soutěže.

„Děkujeme našim zákazníkům za důvěru a zároveň i našim spolupracovníkům, kteří každý den odvádějí skvělou práci. Získaná ocenění pro nás znamenají především velkou motivaci a závazek do budoucna,“ říká manažer komunikace dm Jiří Peroutka.

Kompletní výsledky soutěže oznámila platební společnost Mastercard na konferenci Retail Summit ve středu 29. března.

Po dvou letech tak síť dm vystřídala v čele seznamu nejoblíbenějších obchodníků lékárenskou jedničku Dr.Max. Ta se letos umístila na druhém místě. Pomyslný bronz drží švédský nábytkář Ikea, který v minulosti sedm let v kuse soutěži vládl.

Cenu veřejnosti získal diskontní řetězec Lidl. V internetovém hlasování nasbíral téměř 51 tisíc hlasů ze 79 tisíc. Lidl je nejziskovější obchodní řetězec v tuzemsku, patřící jako Kaufland do německé skupiny Schwarz. Má úspěšný marketing, a přestože zůstává diskontem, investuje do designu svých prodejen a má také oblíbený e-shop. A ani Lidl pod tlakem doby neodolal a jako jeden z posledních spouští samoobslužné pokladny.

„Mezi vítězi ocenění se objevili také nováčci, jako například společnosti Zalando, vítěz kategorie Obchodník roku s oděvy, nebo Megahračky.cz v kategorii Obchodník s hračkami,“ komentuje výsledky Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Dalšími vítězi sortimentních kategorií jsou Lidl (potraviny), Deichmann (obuv), Decathlon (sportovní oděvy a potřeby), Obi (hobby), Ikea (nábytek), Alza.cz (elektro a elektronika), Orlen Benzina (čerpací stanice s prodejnou), Knihy Dobrovský, Zoohit.cz (e-shop roku).

Inovací roku účastníci konference Retail Summit dnes zvolili poloautomatické prodejny společnosti Coop, kam se zákazníci dostanou pomocí aplikace napojené na bankovní identitu.

Obchodníkem roku generace Z, tedy lidí ve věku do 27 let, se stala Ikea, která je hlavním nákupním místem nábytku pro naprostou většinu mladých lidí.

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR pak byl garantem kategorie Zodpovědný obchodník, která se zaměřila na energeticky úsporné projekty. Prvenství zde patří Kauflandu, který porotu oslovil dvěma projekty – plošnou výměnou osvětlení za LED trubice a zasklením chladicího nábytku na jednotlivých filiálkách. V prvním případě dosáhla roční úspora zhruba 18 500 MWh, ve druhém přibližně 1900 MWh.

Reklama

Související témata:

Doporučované