Hlavní obsah

Google se vzdá souborů cookies. Uživatele však bude sledovat dál

Google by mohl nahradit cookies podobným systémem, jaký používá Facebook.

Reklama

11. 3. 20:03

Soubory cookies, které sledují aktivitu uživatelů na internetu, zmizí z prohlížeče Google Chrome. Technologický gigant je nechce nahradit žádnou stávající technologií. Místo toho vyvíjí vlastní, která je podobná té na Facebooku.

Článek

Google pomocí cookies sleduje téměř každé kliknutí svých uživatelů. Brzy by s těmito soubory mohl skončit. Technologická společnost už loni oznámila, že plánuje soubory cookies třetích stran v prohlížeči Chrome zablokovat a příští rok sledovací technologii odstranit.

Minulý týden však Google oznámil, že půjde ještě dál a brzy přestane sledovat aktivitu uživatelů pro reklamní účely úplně. Pokud ale někdo soubory cookies zakáže, může se stát, že nebudou fungovat některé funkce webových stránek, zobrazí se nekompletní obsah, nebo nebude možné nakoupit v e-shopu.

Společnosti od soborů cookies stále častěji ustupovaly, protože veřejnost chtěla více chránit své soukromí. Některé hojně využívané prohlížeče včetně Safari a Firefoxu umožňují ve výchozím nastavení blokovat cookies, a snižují tak jejich užitečnost pro inzerenty.

Google ve svém příspěvku na blogu uvedl, že jakmile budou soubory cookies v Chromu ve výchozím nastavení blokovány, společnost nebude podporovat žádnou další stávající technologii prohlížeče navrženou ke sledování dat uživatelů.

Google však z reklamního trhu samozřejmě úplně neodejde, protože mu reklama zajišťuje značnou část příjmů. Stále tak testuje různé způsoby, jak reklamu zaměřovat na větší skupiny uživatelů se společnými zájmy. Jeho nový model by fungoval na podobném principu, jaký používá Facebook.

Sociální síť vydělává peníze také díky reklamám. Sice inzerentům přímo neprodává informace o uživatelích, ale nabízí možnost cílit reklamy na určité kategorie lidí na základě sesbíraných údajů – podle stránek, které se jim líbí, a obsahu, který si rozkliknou. Podle serveru CNN by Google mohl tímto systémem nahradit současné používání cookies.

Jako cookies se označuje malé množství dat, která server pošle internetovému prohlížeči, jenž je uloží do počítače či chytrého mobilu. V souborech jsou uloženy veškeré informace a mohou tak monitorovat zájmy zákazníka. Cookies se dají bez vědomí uživatele použít za účelem vytvoření statistik nebo cílené reklamy.

Google tvrdí, že budoucnost webové reklamy, která je založená na sledování aktivity uživatelů, bude nyní abstraktnější a bude se spoléhat méně na historii prohlížeče. Vzhledem k důležité roli Googlu v reklamním světě má společnost potenciál určit, jak se tento trh bude dále vyvíjet.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované