Hlavní obsah

Jak přemýšlí nejlepší podnikatel roku? Nové plány Olivera Dlouhého

Celý díl magazínu Byznys zblízka s EY Podnikatelem roku Oliverem Dlouhým, zakladatelem Kiwi.com.Video: Zuzana Hodková

 

Reklama

Česko má historicky nejmladšího vítěze v soutěži EY Podnikatel roku. V úterý pozdě večer převzal prestižní titul Oliver Dlouhý – zakladatel vyhledávače letenek Kiwi.com. V magazínu Byznys zblízka poodhalil další plány společnosti a prozradil, že s novým investorem, který do firmy vstoupil, se teď zaměří na Jižní Ameriku. A také to, že firma má peníze na to, aby nakupovala.

Článek

Kiwi.com cílí na Jižní Ameriku.

V tuto chvíli jedná o blízké spolupráci s tamním distributorem letenek. „Něco je tam rozjednané a je velká šance, že to brzy oznámíme,“ řekl pro Seznam Zprávy EY Podnikatel roku Oliver Dlouhý. V Jižní Americe zatím firma tolik neboduje. „V tuto chvíli jsme tam malí. Je to pro nás trh, který dělá jednotky procent,“ dodává Dlouhý. „Jižní Amerika je složitá. Aktuálně nám dává smysl zkoušet to s nějakým partnerem.“

Chceme propojit svět

Kiwi.com teď zažívá velkou jízdu a nebojí se utrácet a růst.

V červnu do firmy vstoupil americký fond General Atlantic. Obchod brněnskou firmu ohodnotil na 250 milionů eur a Kiwi.com dostalo nový směr. „Řešíme akvizice, tedy něco, co pro nás dříve nebylo možné. To jsou aktivity, kde jsme čas dříve netrávili. A teď můžeme,“ popisuje Dlouhý, který i s novým investorem zůstal ve společnosti jako CEO.

Po vstupu nového investora Kiwi.com přehodnotilo některé dřív rozjeté projekty – a pohřbilo je.Mezi největšími bylo například Kiwi.com Holidays – tedy balíček letu a hotelu. „Je to o transportu. Na ubytování a přespání jsou tu jiní hráči. Naopak jsme si deklarovali, co je virtuální globální superpřepravce,“ říká Dlouhý. Kromě letadel už firma nabízí i jízdenky 120 vlakových a autobusových přepravců a v tomto směru chce dál expandovat.

100 milionů denně

„Kiwi.com existuje proto, aby propojilo svět. Naším cílem je, aby naši zákazníci mohli cestovat z jakéhokoliv místa A do jakéhokoliv místa B. Když se ten svět propojí, bude se na něm daleko líp žít. Například lidé budou mít víc pochopení pro jiná etnika,“ tvrdí Dlouhý.

Každý den přes Kiwi.com vyhledává své letenky 100 milionů lidí. Za jeden den se firmě podařilo prodat i více než 51 tisíc sedadel v letadle. A její tržby se vyšplhaly téměř na 35 miliard korun. Pro příští roky navíc společnost plánuje pokračovat v růstu o desítky procent. Největším trhem pro Kiwi.com jsou Spojené Státy americké, kde firma udělá asi 22 procent z celkového obratu.

Pro Kiwi.com dnes dělají zhruba tři tisícovky lidí v 18 pobočkách po celém světě. Věkový průměr je nízký: 28 let. I na české pobočce je úředním jazykem angličtina. Pro Kiwi.com pracují lidé 66 národností.

Reklama

Související témata:

Doporučované