Hlavní obsah

Koupili jste zájezd? Víme, která cestovka peníze vrátí a která ne

Foto: Profimedia.cz

Zákazníci, kteří zakoupili zájezd nebo letenku u cestovních kanceláří, bojují o vrácení peněz.

26. 3. 9:50

Ochromení letecké dopravy po celém světě dostalo do složité situace aerolinky i platformy, které prodávají letenky. A ve druhém sledu se do problémů dostávají cestovní kanceláře.

Článek

Celý letecký sektor se vyrovnává s totálně ochromenou vzdušnou i pozemní dopravou a karanténou v různých částech světa. Trhliny dostává významná část aktivit a plánů na všech úrovních společenského a hospodářského života.

„Nouzový stav a uzavření hranic je zcela novou a mimořádnou situací. Postup, jakým se má zachovat cestovní kancelář v této konkrétní mimořádné situaci, nemá oporu v žádném platném zákonu,“ vysvětluje Petr Kostka, člen představenstva Asociace cestovních kanceláří ČR.

Seznam Zprávy přinášejí podmínky vybraných cestovních kanceláří, které je zveřejnily na svých webových stránkách. S přehledným souborem přišel web cestolino.cz, který se zaměřuje na cestování.

Alexandria

Na zájezdy zakoupené na léto 2020 nabízí možnost bezplatné změny termínu do 30 dní před odjezdem. Nově CK také nabízí akci „Rozhodujte se bez rizika, v nejhorším případě vyděláte!“, která se vztahuje na dříve i nově zakoupené zájezdy na léto 2020. Klient si může vybrat z těchto možností:

1) Rozhodne-li se nejpozději 30 dní před odjezdem, že zájezd chce realizovat až v sezoně 2021, získá 125 procent hodnoty zaplacené částky na nákup zájezdu z nabídky CK Alexandria na léto 2021. Výběr termínu může odložit až do 31. 3. 2021.

2) Realizovat zájezd dle smlouvy.

3) Bezplatně změnit termín do 30 dní před odjezdem.

4) Zrušit zájezd bez uvedení důvodu za minimální stornopoplatek ve výši deset procent z ceny, a to až 30 dní před odjezdem.

Blue Style

Cestovní kancelář Blue Style nabízí klientům zdarma změny zájezdu až 21 dní před odletem. V případě, kdy nebude možné vycestovat, mají klienti možnost voucheru na nový zájezd, který je platný až do konce října 2021, plus další benefity. Aktuální informace naleznete na webových stránkách CK.

Čedok

Cestovní kancelář Čedok nabízí bezplatnou změnu zájezdu za těchto podmínek: změnu zájezdu zdarma je možné provést pouze jednou, možnost změny zdarma platí pro rezervace vytvořené v období 20. 02.–31. 03. 2020 a s termínem odletu/odjezdu v rozmezí 05. 04. 2020–31. 10. 2020, možnost změny zdarma se týká leteckých pobytových zájezdů ze sezony zima 2019/2020 a léto 2020 + zájezdů vlastní dopravou (nelze využít na zájezdy v ČR a poznávací zájezdy) a nelze změnit ani například letecký pobytový zájezd za zájezd v ČR apod.

Změnu zájezdu zdarma lze provést maximálně do 21 dní před odjezdem na daný zájezd, délka pobytu nového zájezdu musí odpovídat délce původního zájezdu, nebo být delší, zvýhodněné parkování a jiné benefity mohou klienti čerpat za stejné ceny jako v době původní rezervace, pro nový zájezd vždy platí cena, platná ke dni změny. Aktuální informace naleznete na webových stránkách CK.

Exim Tours

Od 16. 3. 2020 jsou zrušeny zájezdy pořádané cestovní kanceláří EXIM Tours a. s., a to do 22. 3. 2020 (tento termín bude upřesňován v závislosti na dalších informacích, které budou konkretizovat přijatá opatření). Zájezdy do destinací Egypt, Zanzibar, Keňa, Kapverdské ostrovy a Senegal jsou zrušeny již od 14. 3. 2020. Klientům je nabídnuta změna termínu. Aktuální informace naleznete na webových stránkách CK.

Fischer

„Klientům, kteří teď nemohli vycestovat z důvodu uzavření hranic nabízíme převedení částky, kterou za zájezd zaplatili na jakýkoliv jiný pobyt s návratem do konce roku 2021. Klienty kontaktujeme podle data jejich odletu od nejbližších termínů po ty pozdější a informujeme je o aktuálním postupu. Stejně tak budeme postupně kontaktovat klienty letních zájezdů, pro které připravíme individuální řešení,“ vyjádřil se k aktuální situaci Jan Bezděk, tiskový mluvčí CK Fischer. Aktuální informace naleznete na webových stránkách CK.

Invia

Pokud máte zakoupený zájezd s datem nástupu do 31. 3. 2020, prodejci se vám ozvou maximálně jeden den před plánovaným datem odletu. Máte-li zakoupený zájezd s odletem po 31. 3. 2020, vyplňte krátký formulář uvedený pod nejčastějšími dotazy klientů. Celkové řešení je na dohodě s pořádající cestovní kanceláří. Aktuální informace naleznete na webových stránkách CK.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené