Hlavní obsah

Malé a střední vinaře se snaží podpořit internetové projekty

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Reklama

Malí a střední vinaři na podporu od státu z programů COVID a Antivirus nedosáhnou, ale víno nemají komu prodávat.

Článek

Na jejich podporu vzniklo hned několik internetových projektů, do nabídky jejich vína zařazují i internetoví prodejci potravin. ČTK to řekl prezident Svazu vinařů Tibor Nyitray.

„Základ problému je v tom, že vinaři nemohou být účastníky žádného podpůrného programu, který vláda dosud vyhlásila. Jejich výrobny uzavřené nejsou, takže do práce mohou normálně chodit, samotná práce ve vinohradu nebo ve sklepě jim ale peníze nepřinese, ty přinese jedině prodej vína,“ uvedl Nyitray.

Hlavně malá a střední vinařství přitom existenčně závisí na odběru nyní uzavřených restaurací a hotelů i na odbytu, na pravidelných a oblíbených vinařských akcích.

„V celém Česku se mělo do konce dubna uskutečnit 350 vinařských akcí. Pro malovinaře je to hlavní místo odbytu. I proto teď podporujeme internetový projekt Tvůj vinař, který by měl pomoci s dostupností vína malých vinařství pro zákazníky z jiného kraje,“ dodal Nyitray.

Provoz vlastního e-shopu se malým vinařstvím většinou nevyplatí, projekt Tvůj vinař jim umožňuje využít e-shopu společného. Fungovat začne v nejbližších dnech a jeho spuštění má provázet reklamní kampaň.

Vznikla také iniciativa nazvaná To si vypijeme, která se snaží přivést milovníky vína k tomu, aby nakupovali vína spíš od vinařů z České republiky než ze zahraničí, a nabízí na ně kontakty.

Na podporu internetového prodeje se ale zaměřují i velké podniky, které mají velkou část odbytu zajištěnou prodejem do obchodních řetězců. „Snížili jsme limit nákupu pro poštovné zdarma a připravujeme populárně naučná videa, jak si víno co nejlépe vychutnat v domácím prostředí,“ uvedla Lenka Štemberová, manažerka přímého prodeje a e-commerce společnosti Bohemia Sekt.

Zároveň se ale někteří vinaři zapojují do podpory ještě ohroženější části trhu, než je výroba vína. Na podporu uzavřených restaurací nebo vinných barů vznikla v Rakousku iniciativa Drinking Against Sinking (tedy Pitím proti potopení), v níž vinaři nabízejí unikátní lahve vína za jednotnou cenu 540 korun. Vína na webu 540.cz nabízejí dvě desítky vinařů. Výtěžek z prodeje lahví pak putuje na podporu jimi vybrané restaurace nebo baru.

Reklama

Doporučované