Hlavní obsah

Miliardy v pohybu. V Praze se překresluje politicko-byznysová mapa

Bitva o reklamu v Praze. Jak se zbavit Francouzů?

 

Reklama

Nekonečné smlouvy, reklama v ulicích či na tramvajích, nájmy, z nichž město dostává minimum. Na to vše má zacíleno před volbami vedení Prahy.

Článek

Praha vládne rozpočtem většího ministerstva a má majetek v hodnotě desítek miliard korun. S tím, jak se blíží podzimní volby do Poslanecké sněmovny a o rok později přijde klání o posty v pražské radě, zintenzivňují aktuální vládci metropole úsilí o přeměnu politicko-byznysových vztahů.

Redakce Seznam Zprávy je detailně monitoruje.

Aktuálně se velká bitva svádí o pražskou reklamu. O tu v ulicích, tedy městský mobiliář, i o tu v hromadných dopravních prostředcích. Vzduchem létají žaloby, které budou mít jediné vyústění. Soud o náhradu škody, ať už vítězem klání bude kdokoliv.

Kdo jsou strany sporu? Jak si stojí? Podívejte se v úvodní reportáži.

Reklama není jediným cílem při přepisování byznysových vazeb, i když vzhledem k délce uzavřených smluv má mnohé společné s dalším příběhem. Tím jsou „nekonečné kontrakty“.

Příkladem může být smlouva na pronájem Slovanského domu, která byla v 90. letech uzavřena na 77 let.

Co hodlá s kontraktem magistrát dělat? Podrobnosti v následující reportáži:

Slovanský dům je pronajatý na 77 let. Praha si posvítí na podobné smlouvy.

Ostatně s pronajímáním svých budov je Praha na štíru obecně. Nájemníci zaplatí v budovách hlavního města za bytové i nebytové prostory bezmála 1,5 miliardy korun ročně. Pražský rozpočet z toho ale vidí minimum – asi 70 milionů.

Kde se peníze poztrácejí? A co čeká pražské nemovitosti? Odpovědi v následující reportáži:

Praha vydělává na svých nemovitostech minimum. Změní se to?

Klíčem k budoucímu uspořádání byznysové pavučiny v Praze pak bude takzvaný superholding. Firma, pod níž se schovají dnes samostatné městské společnosti.

K čemu bude dobrý? A kdy jej Praha plánuje? Odpovědi na tyto otázky níže:

Reklama

Související témata:

Doporučované