Hlavní obsah

Covid změnil české ženy. Místo rtěnky antibakteriální mýdlo

Věra Komárová se teď nesoustředí jen na kosmetiku. V září otevřela vlastní školu.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

 

Reklama

Česko stojí na prahu další vlny pandemie. Zpráva, která kromě epidemiologů, lékařů, děsí i výrobce dekorativní kosmetiky. Pod roušku se totiž Češky nemalují.

Článek

Pandemie změnila české ženy. Odložily make-upy a rtěnky a vyměnily je za pečující kosmetiku.

„V rámci covidu kleslo používání rtěnek na třicet procent. Make-up spadl na padesát procent,“ potvrzuje šéfka Dermacolu Věra Komárová s tím, že firma se novému trendu musela přizpůsobit.

Zastavila linky na výrobu rtěnek, do šuplíku odložila dlouho naplánované kolekce a pustila se do výroby antibakteriálního mýdla, krémů na ruce a nových řad tělové kosmetiky.

Vyráběli jsme antibakteriální gely. Na začátku byla obrovská poptávka a získali jsme i několik zakázek pro řetězce.
Věra Komárová, ředitelka Dermacolu

„Vyráběli jsme antibakteriální gely. Na začátku byla obrovská poptávka a získali jsme i několik zakázek pro řetězce. Pak se toho ale lidé trochu přehltili a teď už to tak vyhledávané není,“ říká Komárová. Firma navíc výrazně posílila distribuci tělové kosmetiky do supermarketů a hypermarketů a jako česká firma vykryla i omezené dodávky ze zahraničí.

Pokud už ženy make-up či rtěnku přeci jen koupily – často volily takový typ produktu, který odolá dotyku. I díky tomu tržby Dermacolu v Česku neklesly a ve srovnání s rokem 2019 dokonce o 3 až 4 procenta narostly.

Propad v zahraničí

Obrat v zahraničí ale o 40 procent propadl. „Myslím si, že největší dopad způsobil fakt, že prakticky neexistovaly večírky a akce. Lidé nechodili ven,“ dodává Komárová s tím, že v Itálii, Španělsku či Francii se navíc stále nosí roušky i venku. Zrušené byly všechny veletrhy a akce, zastavilo se navíc natáčení filmů, kde se dekorativní kosmetika firmy často využívá, nekonala se divadelní představení, dlouhou dobu byly zavřené i obchody.

A i když se stále víc prosazuje on-line prodej pro dekorativní kosmetiku, hlavním kanálem jsou stále kamenné prodejny.

Návrat k normálu je pomalý a stále se to nevrátilo do stadia, kde jsme byli před covidovou pandemií.
Věra Komárová, ředitelka Dermacolu

Návrat do normálu je pomalý a nenastartovalo ho ani léto. „Výběr dekorativní kosmetiky probíhá hlavně v obchodech. Vzhledem k tomu, že se v obchodech musí neustále nosit roušky, lidé tam tráví méně času nevybírají si tak jako dřív. Návrat k normálu je pomalý a stále se to nevrátilo do stadia, kde jsme byli před covidovou pandemií,“ říká Komárová.

Reklama

Doporučované