Hlavní obsah

Nejrychleji rostoucí česká firma přidala 8400 % a má 1000 nových kurýrů

Rozhovor s Michalem Menšíkem, ředitelem společnosti DoDo. (Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy)

 

Reklama

20. 11. 2020 8:32
aktualizováno • 20. 11. 2020 9:13

V loňském roce měla kurýrní společnost DoDo tržby 250 milionů. Letos cílí na půl miliardy a v příštím roce očekává rovnou miliardu korun. A zároveň plánuje vstup na německý trh.

Článek

Česká kurýrní společnost Dodo se mezi padesátkou středoevropských firem v prestižním žebříčku soutěže Deloitte Technology Fast 50 dostala na druhé místo. Celkovým vítězem žebříčku je polský výrobce obalů na míru Packhelp.

DoDo rozváží zboží pro velké e-shopy i online prodejce potravin. Kromě Česka a Slovenska rozjela své podnikání v Polsku a Maďarsku a příští rok se chystá do Německa.

„V rámci covidu se nám podařilo spustit Maďarsko a dobře roste. Polsko je trochu těžší trh. Rádi bychom vstoupili na německý trh. Máme tam strašně moc poptávek. Dále uvažujeme o Bulharsku a Rumunsku,“ říká šéf DoDo Michal Menšík s tím, že v Německu má společnost domluveného i velkého zákazníka – tedy firmu, pro kterou bude zboží vozit. I tak se budou náklady na vstup na nový trh pohybovat v milionech korun. „Ten prostor tam je. V Česku jsou služby na vyšší úrovni než v Německu,“ říká Menšík.

Parta nadšenců a deseti kurýrů

DoDo v roce 2017 odkoupil od skupiny KKCG. „Tehdy to byl tým o pěti nadšencích, deseti kurýrech a šli jsme do toho s tím, že firmu jdeme transformovat do něčeho jiného. Věděli jsme, že to bude primárně o technologiích,“ říká Menšík. Transformace se podařila a o tři roky později vypadá firma úplně jinak.

DoDo zaměstnává 1500 kurýrů a má 600 aut. Spolupracuje s desítkami velkých prodejců, pro které vozí zboží. Měsíčně jejími systémy projde čtvrt milionu objednávek. A velký růst přinesla zejména pandemie koronaviru a zvýšená poptávka po online zboží.

Příběh společnosti DoDo, která je nejrychleji rostoucí českou firmou. (Video: Zuzana Hodková)

„My jsme začínali rok tak, že jsme měli 400 kurýrů. Teď jich máme o tisíc víc. Příští rok vím, že bude o další tisícovku víc, a počítám, že budeme mít 1400 aut,“ říká Menšík s tím, že v příštím roce firma přibere čtyři až pět velkých zákazníků.

Na půl miliardy tržeb 20 milionů zisk

V loni měla firma DoDo tržby 250 milionů korun. Letos očekává půl miliardy a zisk 20 milionů korun. „Na logistiku a na to, kolik investujeme, je to dobrý výsledek. U start-upu našeho charakteru se očekávala ztráta, a dokonce velká ztráta,“ dodává Menšík. Za poslední čtyři roky se její tržby zvýšily o 8427 procent, což vyplývá z hodnocení společnosti Deloitte.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené