Článek
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QK_m/hG9M1/f202202020154001.jpeg?fl=cro,0,0,1750,1449%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
1979 – Novoroční fotka ukazuje pohled na stavbu technologického mostu. Spolu s výstavbou bylo rozhodnuto i o jeho jménu po pátém československém prezidentovi Antonínu Zápotockém.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QI_q/SQuKi/f202202141022201.jpeg?fl=cro,0,0,1750,1663%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
1980 – Státní podnik Stavby silnic a železnic betonuje základy třetího pilíře na pravém břehu Vltavy. Čtvrtý pilíř je připraven k montáži armatury základů a dříku. Zaměstnanci Vodních staveb současně vrtají mikropiloty pátého pilíře.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QR_l/nQrKm/f201003110055801.jpeg?fl=cro,0,0,1750,1718%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
1980 – Most byl projektován jako šestipolový spojitý nosník z předpjatého betonu podle návrhu inženýrů Jiřího Hejnice, Pavla Tripala a architekta Karla Filsaka.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QQ_n/NenM7/f201108290533701.jpeg?fl=cro,0,0,1750,1162%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
1982 – Studenti z Novosibirska a Taškentu z tehdejšího Sovětského svazu pomáhají s výstavbou velkolepého budovatelského projektu.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QO_m/uJlLT/f202202031139601.jpeg?fl=cro,0,0,1750,1172%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
1982 – Pracovníci národního podniku Stavby silnic a železnic dokončují bednění nosné konstrukce. Na jiných místech probíhají železářské práce a betonáž.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QJ_l/UwLL9/f202202141029901.jpeg?fl=cro,0,0,1750,1741%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
1983 – S výstavbou pomáhají také svazáci ze všech krajů Československa. Dobový text vyzdvihoval, že mládežníci od nás i z Polska odpracovali tisíce přesčasových hodin v hodnotě desítek milionů korun, a tím dohnali tříměsíční skluz.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QP_m/JeaKl/f202202141033701.jpeg?fl=cro,0,0,1750,1732%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
1983 – Fotografie zachycuje jižní polovinu mostu ve stavu půl roku před slavnostním otevřením.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QP_m/yhCKk/f202202041002501.jpeg?fl=cro,0,0,1750,1732%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
1983 – Šestnáct naložených nákladních aut Tatra 148 pod dohledem odborníků Technického a zkušebního ústavu stavebního v Praze prověřuje kvalitu práce odvedené na první polovině mostu Antonína Zápotockého.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QQ_n/5RPM6/f202202020966101.jpeg?fl=cro,0,0,1750,1170%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
1983 – Tajemník ÚV KSČ Josef Haman (vlevo) a pražský primátor František Štafa (vpravo) přestřižením pásky otevírají první polovinu mostu. 20. září pršelo, a tak se akce odehrála pod deštníky.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QR_l/FJwKl/f202202141057401.jpeg?fl=cro,0,0,1750,1176%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
1984 – V dubnu se naplno rozjely práce na druhé polovině mostu. Na dokončené části se jezdí v obou směrech, šipky na vozovce ukazují řidičům příslušné pruhy.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QI_q/VVRKh/f202202141060701.jpeg?fl=cro,0,0,1750,1175%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
1985 – Takhle v srpnu vypadal celkový pohled na most Antonína Zápotockého z Hlubočep. Patrný je provoz na již dokončené jižní polovině mostu.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QR_l/lmeKo/f202202040817201.jpeg?fl=cro,0,0,1750,1164%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
1985 – Spojením mostu Antonína Zápotockého s nájezdovými rampami a radlickou radiálou došlo k propojení dálnice D1 s dálnicí D5 Praha–Plzeň.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QR_l/i5VKk/f202202141076301.jpeg?fl=cro,0,0,1750,1178%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
1987 – Opět přestřihování pásky, tentokrát již na druhé polovině mostu. Aktu z 1. prosince se zúčastnili nejvyšší představitelé komunistické strany Miloš Jakeš v oblíbeném klobouku, Vasil Mohorita (vlevo) a Miroslav Štěpán (vpravo).
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QL_r/Vu3Jn/f202202141077801.jpeg?fl=cro,0,0,1750,1168%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
1987 – Dobový pohled z konce roku na zcela dokončený most Antonína Zápotockého.