Hlavní obsah

Památky v Praze na podzim navštívila třetina lidí i méně

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Reklama

Letošní sezona byla co do návštěvnosti pražských památek i tržeb institucí, které je spravují, neúspěšná. Mnohá z turisticky oblíbených míst navštívila v září tohoto roku v porovnání s loňskem třetina lidí.

Článek

V říjnu jsou propady návštěvnosti ještě vyšší kvůli uzavření památek z důvodu vládních opatření souvisejících s koronavirovou pandemií, uvedli mluvčí institucí.

„V září navštívilo Pražský hrad bezmála 24 tisíc návštěvníků, a to je proti loňsku pokles o téměř 90 procent, v říjnu byl meziroční pokles takřka 98 procent, což pochopitelně souvisí s vládním protiepidemickým opatřením, kvůli němuž je areál Pražského hradu od 12. října veřejnosti uzavřený,“ uvedl mluvčí Správy Pražského hradu (SPH) Jan Pastor. Doplnil, že příjmy z návštěvnosti se tak propadnou asi o půl miliardy korun. Sezonu podle Pastora nezachránil ani zájem českých návštěvníků, kterých dorazilo pětkrát více než loni. Turisté ze zahraničí však dlouhodobě tvoří 97 procent návštěvníků.

Do pražské zoo letos zatím přišlo 800 tisíc návštěvníků, zatímco v uplynulých letech to bylo zhruba 1,4 milionu lidí za rok. Ztráty v příjmech ze vstupného, parkovného, prodeje suvenýrů či pronájmu restaurací se nyní podle mluvčí zahrady Lucie Dosedělové odhadují na 80 milionů Kč. Zájemci proto mohou podle mluvčí zoo podpořit například nákupem stravenky, adopcí nebo sponzoringem zvířat.

Méně turistů navštívilo například také Colloredo-Mansfeldský palác ve Starém Městě. V září prostory paláce vidělo asi 500 lidí, o rok dříve jich bylo více než dvojnásobek, uvedla vedoucí PR a marketingového oddělení Galerie hlavního města Prahy Michaela Vrchotová. Trojský zámek navštívilo v září 1000 lidí, tedy polovina běžného počtu. V říjnu stihlo areál před uzavřením pro veřejnost navštívit 146 zájemců. Loni jich ve stejném období přišlo zhruba 2000, doplnila Vrchotová.

Podpořit turistický ruch v metropoli měla za cíl kampaň hlavního města a Prague City Tourism (PCT) s názvem V Praze jako doma, která v létě přilákala do Prahy 70.000 turistů. Do akce se letos zapojilo asi 80 turisticky atraktivních míst jako například Staroměstská radnice nebo Pražský hrad. Kampaň by mohl magistrát zopakovat příští rok od 1. dubna, sdělil ČTK předseda představenstva PCT František Cipro.

Reklama

Doporučované