Hlavní obsah

Pandemie zrychlila svět o pět let. Český Shoptet díky tomu míří za hranice

Samuel Huba, ředitel Shoptetu, o plánech na další zahraniční expanzi firmy. (Video: Silvie Friedmannová, Seznam Zprávy)

 

Reklama

16. 9. 9:37

Tvůrce e-shopů Shoptet chce dál za hranice. Tuzemská jednička v oboru pracuje na další expanzi. Ve hře je Polsko, Rumunsko nebo Německo, řekl pro SZ Byznys šéf firmy Samuel Huba.

Článek

Ke třem trhům chtějí přidat další. Technologická společnost Shoptet chce být poblíž zemí, ve kterých už působí. Kromě Česka a Slovenska přidala do portfolia v červenci i maďarský trh.

„Na našem seznamu jsou země střední a východní Evropy a nebojíme se dívat také na západ. V užším výběru máme Polsko, Rumunsko a Německo. Pravděpodobně to bude jedna z těchto tří zemí,“ uvedl Samuel Huba, ředitel Shoptetu. Přesný termín, kdy klíčové byznysové rozhodnutí padne, ale podle svých slov ještě nemá.

Relativně nedávno jsme spustili Maďarsko, tam je ještě hodně práce, abychom se stali jedničkou na trhu.
Samuel Huba, ředitel Shoptetu

„Relativně nedávno jsme spustili Maďarsko, tam je ještě hodně práce, abychom se stali jedničkou na trhu. Bude záležet, jak se nám tam bude dařit,“ upřesnil Samuel Huba.

Během posledních měsíců společnost rozšířila portfolio e-shopů fungujících na její platformě na více než 28 tisíc. Na podzim pak spustila vlastní platební bránu.

Shoptet

Shoptet vznikl jako projekt firmy Cybergenics Tomáše Krejčího a Miroslava Uďana.

V roce 2011 do firmy vstoupil investor a spoluzakladatel portálu Centrum.cz Ondřej Tomek. Aktuálními vlastníky jsou Miroslav Uďan a Ondřej Tomek.

Působí ve třech zemích: v Česku, na Slovensku a v Maďarsku.

Letos plánují dosáhnout obratu 300 mil. korun. Obraty všech e-shopů fungujících na jejich platformě tvoří 40 mld. korun ročně.

Zároveň rozšiřují tým o desítky nových lidí. S tím souvisí i plán rozšířit kanceláře v pražském Karlíně, kde společnost sídlí, o dalších tisíc metrů čtverečních.

„Teď vstupujeme do předvánoční sezóny, kdy se hodně lidí rozhoduje vstoupit do e-commerce. Očekáváme proto další nárůst počtu našich e-shopařů, ať už jde o prodejny, nebo firmy, které byly zatím pouze offline,“ popsal Samuel Huba pro SZ Byznys. Podle něj pandemie během jediného roku urychlila transformaci klasického obchodu na internet, což je proměna, kterou experti původně odhadovali na pět až šest let.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:

Doporučované