Hlavní obsah

Až se jednou vrátíte do kanceláře, budete pít kávu jinak. Bezdotykově

Foto: Pixnio.com

Vliv covidu? Možná rozmach bezdotykových přístrojů, třeba kávovarů.

Reklama

Covid změnil a změní leccos. A možná i způsob přípravy kávy na pracovišti. Firma Nestlé sází na návrat lidí do kanceláří a plánuje firmám nabízet bezdotykové kávovary ovládané telefonem, které snižují šíření covidu-19.

Článek

Po konci nucených home officů se lidé vrátí do kanceláří a ne vše bude jako dřív. Patrně i poté budou hygienická pravidla přísnější, a to se bude týkat i automatů. Na to sází společnost Nestlé. Ta chce expandovat pomocí bezdotykových kávovarů, při jejichž používání je menší riziko přenosu covidu-19.

Kávovary jsou bezdotykové a dají se ovládat pomocí smartphonu. V nadcházejících týdnech mají být uvedeny na trhy v Rusku a v Číně. Agentuře Bloomberg to sdělil šéf kávových značek v Nestlé David Rennie.

Během pandemie lidé pili kávu hlavně doma, nikoli v kavárnách a v práci. „Když se lidé vrátí do kanceláří, nemusí to být ve stejném počtu jako před covidem. Spotřeba v domácnostech tak bude i nadále růst,“ říká Rennie.

Právě byznys s kávou byl v loňském roce hnacím motorem prodejů společnosti Nestlé. Tržby z prodeje kávy v loňském roce vzrostly o pět procent. Tvoří většinu obchodu s nápoji, jehož hodnota byla 24 miliard dolarů.

V posledních letech se Nestlé snaží svůj byznys s kávou posílit. Společnost v roce 2018 vyčlenila 7,15 miliardy dolarů na partnerství se společností Starbucks a nyní vyrábí produkty tohoto řetězce pro domácí použití po celém světě.

V návratu života do normálu vidí Nestlé příležitost. Využije to k expandování do kanceláří. Ale zároveň se snaží podněcovat poptávku novými kapslemi a druhy rozpustné kávy.

Rennie vidí velké vyhlídky na růst prodeje v Číně i přesto, že se tam spotřeba kávy pohybuje na pouhých sedmi šálcích na osobu ročně. Nestlé v Číně loni otevřela téměř 900 poboček Starbucks, protože se tamní ekonomika zotavovala lépe než ostatní. Prioritními trhy pro expanzi jsou podle Ronnieho i Afrika a Indie.

Největším trhem společnosti Nespresso byly loni Spojené státy, které předstihly Francii. V roce 2021 se podle Ronnieho chce zaměřit na studenou a ochucenou kávu, představí ledovou kokosovou kávu a další příchutě. „Dobrá věc na americkém trhu je to, jak je velký,“ říká Ronnie.

Globální trh s kávou v příštích letech podle společnosti Nestlé poroste o čtyři až pět procent, až se lidé začnou vracet ke svým starým zvykům pití kávy.

„Pro globální trh s kávou je úkolem zajistit, aby byla nabídka i poptávka udržována v rovnováze. Očekáváme, že budou vyvážené,“ uvedl Rennie. Prodejům kávy mimo domácnosti může trvat dva až tři roky, než se vrátí na úroveň před pandemií.

Reklama

Doporučované