Hlavní obsah

Praha chystá druhou fázi oprav povrchu Hlávkova mostu, začne na podzim

Foto: Profimedia, Profimedia.cz

Hlávkův most.

Pražský magistrát prostřednictvím své firmy Technická správa komunikací (TSK) připravuje druhou fázi opravy povrchu Hlávkova mostu. Tentokrát se bude týkat směru z Holešovic do centra. Začít by měla letos na podzim.

Článek

Silničáři nyní dokončili první etapu opravy ve směru na Prahu 7. Hlávkův most je součástí severojižní magistrály a je ve špatném stavu, magistrát tak chystá jeho rekonstrukci. Kdy začne, není jasné.

Konec první části oprav silničáři stihli podle náměstka o 30 dnů dříve než to bylo plánováno v původnímu v harmonogramu prací. „Ani na jednu hodinu nedošlo k omezení některého z jízdních pruhů. Přestože se dělala tak náročná oprava, tak nedocházelo k žádným zácpám a bylo to zkoordinováno tak, aby auta měla vždy plný počet dvou pruhů stejně jako za běžného provozu,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr.

TSK spolu s městem nyní připravuje opravu směrem z Holešovic. „Ještě nevíme, kdy přesně začne, ale určitě to bude letos na podzim a skončí příští rok na jaře,“ řekl Scheinherr. Stejně jako v první části bude vyměněn povrch, kanalizační vpusti nebo odvodnění mostu a bude srovnána vrstva pod dlažebními kostkami. „Opět je to plánováno bez omezení jízdních pruhů,“ řekl.

Na mostě se opět objeví povrch tvořený dlažebními kostkami. Proti výměně za asfaltový povrch se postavili památkáři, navíc by práce byly technicky složitější. „Z technického hlediska by to pak vyžadovalo mnohem větší zásah do vrstev mostu pod povrchem, které by se musely vyměnit,“ dodal Scheinherr.

TSK loni vyměnila nejpoškozenější přechodové panely mezi jednotlivými částmi soumostí, po kterých jezdí tramvaje. Praha zároveň připravuje opravu, při které bude podle dřívějších informací, jež braly v potaz výsledky diagnostiky provedené v letech 2018 a 2019, zřejmě nutné zbourat část mostu u Vltavské.

Památkově chráněný Hlávkův most složený z několika částí je 13. mostem od jihu Prahy a slouží pro silniční a tramvajové dopravu. Železobetonový most byl stavěn ve dvou etapách, v rozmezí let 1909 až 1912 a otevřen byl 6. února 1912. Rozšířen o další části byl v letech 1958 až 1962. Od svého vzniku nebyl přejmenován.

Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku prosince 2017 spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé, město zprovoznilo na původním místě lávku novou. TSK loni zahájila opravu Barrandovského mostu a delší dobu se chystá oprava Libeňského mostu. Ve špatném stavu je také Palackého most. Kromě toho magistrát plánuje stavbu Dvoreckého mostu mezi Podolím a Prahou 5, která by měla začít začátkem příštího roku. Mluví se také o novém Rohanském mostu, který by mohl propojit Karlín a Holešovice.

Související témata:

Doporučované