Hlavní obsah

Nová Škoda Enyaq se představila. Detaily, ceny, fotografie

Záznam světové premiéry Škody Enyaq z pražské haly O2 Universum. (Video: ČTK)

 

Reklama

1. 9. 2020 18:38
aktualizováno • 1. 9. 2020 19:32

Dvě varianty pohonu, dvě různé kapacity baterie, výkon až 225 kW a cena od 1,05 milionu korun. To jsou detaily o nové plně elektrické Škodě Enyaq. Objednáte ji už ve čtvrtek.

Článek

Mladoboleslavská automobilka představila vůz, který ji má přenést do elektrické budoucnosti. Škoda Enyaq iV je první škodovkou, která byla postavena na koncernové platformě pouze pro elektromobily MEB, a byla tak jako elektromobil vyvíjena od úplného začátku. Na rozdíl například od elektrické Škody Citigo.

Její dojezd je až 510 kilometrů, na výběr bude pohon zadních nebo všech kol a cena startuje na částce1 059 000 korun. První objednávky začne Škoda Auto přijímat na českém trhu třetího září. K mání bude také speciálně vybavená verze Founders Edition, která oslavuje 125. výročí automobilky a vznikne jen 1895 vozů, což odkazuje k roku založení firmy.

„Díky dlouhému dojezdu, krátkým nabíjecím časům, snadnému ovládání a dostupným cenám nabízí vůz simply clever elektromobilitu. Enyaq se bude vyrábět v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Bude se tak jednat o jediný závod v Evropě mimo Německo, kde se vyrábí vozy na bázi MEB. To dokládá skvělou technickou odbornost Škody Auto,“ uvedl nový šéf automobilky Thomas Schäfer při slavnostním představení modelu.

+9

Vůz má takzvanou skateboardovou architekturu, což znamená, že jsou jeho baterie umístěné v podlaze. Na výběr budou dvě různě velké lithium-iontové baterie o kapacitě 62, respektive 82 kWh. S tou menší a slabším motorem o výkonu 132 kW má automobil ujet až 390 kilometrů, nejsilnější verze Enyaq RS má dojezd s větší baterií až 460 kilometrů. Nejdelší výlet 510 kilometrů nabídne prostřední motor 150 kW ve spolupráci s velkou baterií. Zrychlení je od 6,2 do 8,7 vteřiny na 100 km/h podle motorizace.

Rychlost nabíjení? V ideálních podmínkách trvá dobíjení baterie s větší kapacitou z 5 % na 80 % jen 38 minut. Z domácího „wallboxu“ s výkonem až 11 kW trvá dobití baterie 6 až 8 hodin, takže by měl být vůz přes noc připravený k rannímu použití s plným dojezdem. V zimě, kdy je spotřeba elektromobilů kvůli topení nejvyšší, má proud šetřit tepelné čerpadlo, které půjde objednat na přání. Automobilka slibuje, že tepelné čerpadlo zajistí v zimě až o 30 % vyšší dojezd ve srovnání s vozy, které jimi vybavené nejsou.

Co se týká nových technologií, nabídne vůz například head-up displej se dvěma zobrazovacími poli, asistenta pro jízdu v koloně, kdy se bude vůz sám rozjíždět a zastavovat, nebo parkování na dálku. Vůz by měl umět sám zajet do úzké řady a řidič ho bude ovládat na dálku přes mobilní telefon.

Design podtrhuje výrazná maska chladiče, která často elektromobilům chybí a její podsvícení s názvem Crystal Face, který zajišťuje 130 LED diod a má odkazovat na českou sklářskou tradici. Mimochodem Preciosa vyrábí křišťálovou plaketu, kterou bude mít každý vůz z limitované série Founders Edition. Pochopitelně nechybí ani oblíbený deštník ve dveřích řidiče, s nimiž kdysi začal superb, který řešení okoukal od ikonické značky Rolls-Royce.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované