Hlavní obsah

Přípravy na IPO skupiny Mall vrcholí. Na burze má být do dvou měsíců

Skupina Mall Group je největší e-commerce skupinou ve střední a východní Evropě.

Reklama

Středoevropská e-commerce skupina Mall Group rychle postupuje v přípravách na svůj vstup na burzu. Ve hře je Amsterdam a Praha. Hotovo by mohlo být už do dvou měsíců.

Článek

Vypadá to, že tragické úmrtí majoritního akcionáře PPF Group a nejbohatšího Čecha Petra Kellnera nebrzdí rozjeté projekty. Podle informací SZ Byznys rychle pokračují přípravy uvedení části akcií skupiny Mall na burzu. Primární úpis akcií (IPO) největšího internetového prodejce ve střední a východní Evropě by mohl přijít zhruba do dvou měsíců.

„Přípravy na IPO Mall Group jsou v plném proudu. Košík.cz je právě z tohoto důvodu vyčleněn do samostatné společnosti MFresh Holding 1,“ řekl pro SZ Byznys finančník, který je transakci blízko.

Ve firmě MFresh Holding 1 mají akcionáři stejné podíly jako v samotné Mall Group, tedy skupina PPF ovládá 40 procent, EC Investments Daniela Křetínského a Patrika Tkáče rovněž 40 procent a 20procentní podíl patří Rockaway Capital Jakuba Havrlanta.

Tiskoví zástupci skupiny EC Investments a Rockaway Capital nechtěli transakci komentovat. Reakci PPF redakce shání. „Ke konkrétnímu případu Mall Group se nebudu vyjadřovat. Nicméně můžu říct, že po fenomenálním úspěchu společnosti Pilulka na pražské burze diskutujeme s vícero společnostmi z oblasti e-commerce, které projevily zájem uvést své akcie na burzu,“ řekl pro SZ Byznys šéf pražské burzy Petr Koblic.

Ve skupině Mall v současnosti probíhá velká restrukturalizace, včetně zmíněného vyčlenění firmy Košík.cz.

Vstup na burzu by se měl odehrát prostřednictvím tzv. duálního listingu, kdy by se akcie uvedly na burzu Euronext v Amsterdamu a zároveň na pražskou burzu. Podle plánu budou prodávat část svých podílů stávající akcionáři. Manažerem emise má být pověřena banka Morgan Stanley. „Myšlenka byla k IPO přistoupit velmi rychle,“ říká jiný finančník, který zná situaci v Mall Group.

Mall Group

- skupina Mall Group provozuje více než dvě desítky e-shopů zabývajících se prodejem širokého portfolia produktů od elektroniky po potraviny

- zahraniční pobočky některých on-line obchodů působí v sedmi zemích

- seskupení Mall Group vzniklo v roce 2016, kdy investiční skupina Rockaway dokončila za finanční podpory Daniela Křetínského, Patrika Tkáče a skupiny PPF převzetí sítě e-shopů Mall

Podle dřívějších informací serveru Mergermarket uvažují akcionáři o primární veřejné nabídce, která by celý podnik ocenila na 1,5 až dvě miliardy eur (39 až 52 miliard korun). Vstup chce skupina stihnout v době, kdy zažívá e-commerce velký boom kvůli zavřeným maloobchodním prodejnám a pandemickým omezením.

I pro ztrátovou skupinu Mall, která podle posledních zveřejněných výsledků za finanční rok končící březnem 2019 vykázala ztrátu 1,7 miliardy korun při tržbách 17,3 miliardy korun, by to mohla být příležitost. Tím spíše, že se kvůli pandemii její výsledky zlepšily.

„Minulý rok byl nesmírně zajímavý v tom, jak se rázem zvětšily výkony Mallu i Heuréky. Mění se i zvyky zákazníků, což je koneckonců trochu podobné, jako se mění zvyky televizních diváků. Z našeho pohledu je nejdůležitější, že došlo skokově k akceptaci on-line prodeje u velkého množství lidí,“ uvedl před týdnem v rozhovoru pro SZ Byznys nový šéf skupiny PPF Ladislav Bartoníček.

Podle Bartoníčka chtějí akcionáři oblast e-commerce rozvíjet a rovněž dlouhodobé ztrátové hospodaření by v Mall Group už mohlo skončit. „Finanční rok Mall Group končí teď na konci prvního čtvrtletí, takže čísla budu znát v příštích týdnech. Nemyslím si, že by měla pokračovat ve ztrátě, ale nechci teď střílet nějaká konkrétní čísla,“ komentoval výsledky.

Reklama

Související témata:

Doporučované