Článek
Město za přestavbu zaplatí téměř 12 milionů korun, městské firmě Brněnské komunikace zbývá podepsat smlouvu s vybranou firmou. V prostoru, kudy denně projdou tisíce pěších, ubude bariér a město zde výrazně omezí automobilovou dopravu, uvedl magistrát v tiskové zprávě. S více než čtyřletým zpožděním se tak uskuteční návrh ještě předchozího vedení města. Práce mají být hotové do tří měsíců.
Brněnské přednádraží vnímají nejen Brňané jako jedno z nejnepřívětivějších míst v Brně, kde je pro chodce obrovské množství bariér. V minulosti zde ještě přibyla zábradlí mezi tramvajovými ostrůvky a chodníky okolo obchodního domu Letmo a nádražní budovou, které měly pěší nasměrovat do podchodu. Mnozí lidé však nekoordinované přecházejí přes koleje i přes silnici.
Na severní straně mezi obchodním domem Letmo až k ústí Masarykovy ulice a tramvajovou zastávkou zmizí zábradlí a silnice bude vyzvednuta téměř na úroveň chodníku a ostrůvku, v celém prostoru bude pěší zóna. Ostrůvek a chodník budou od vozovky oddělovat pouze litinové sloupky.
V místě, kde se přechází z tramvajového ostrůvku do nádražní haly, bude silnice také vyzvednuta do výše chodníku a pracovníci odstraní část zábradlí. Chodci by se tak měli mezi tramvajemi a chodníky pohybovat bezbariérově. Asfaltový kryt chodíků má nahradit žulová dlažba, v upravovaném prostoru mají přibýt lavičky.
Okolo nádraží už také neprojede velká část řidičů. Dopravní značení zakáže odbočit doleva od viaduktu směrem k Letmu a v opačném směru nebude možné odbočit při projíždění kolem nádraží budovy doleva do Benešovy ulice, ale pouze doprava pod viadukt. A trvalá parkovací stání u nádraží nahradí obrátková stání s omezenou dobou parkování.