Hlavní obsah

Jablonecký magistrát rozšíří možnosti bezhotovostní platby. Pořídí 24 terminálů

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

Magistrát v Jablonci nad Nisou plánuje ve větší míře rozšířit možnosti bezhotovostních plateb na svých úřadech. Aby lidé nemuseli chodit do pokladny, pořídí k devíti současným dalších 24 platebních terminálů.

Článek

Nově jimi budou vybaveni například i městští strážníci, řekl dnes novinářům tajemník úřadu Marek Řeháček. Zařízení dodá na základě poptávky společnost EVO Payments, za každou transakci bude město platit fixní provizi 0,96 procenta.

„Chceme umožnit klientům platbu kartou přímo na přepážce. Především v budově v Komenského ulici je současná praxe velmi nekomfortní, neboť služby mohou klienti platit pouze v přízemí, na matričním nebo živnostenském úřadě. Často se tak stává, že klient neuhradí předem správní poplatek nebo uhradí nesprávnou výši a musí se k pokladně vracet,“ doplnil primátor Miloš Vele (ODS).

Přímo na radnici přibydou podle Řeháčka dva terminály v pokladně odborů technického, stavebního a životního prostředí. Pracoviště magistrátu v Komenského ulici získá 19 terminálů, z toho jeden mobilní bude mít živnostenský úřad. Tři terminály dostane městská policie, dva z nich budou mobilní a budou je mít k dispozici policejní hlídky. „Pokud by jich bylo potřeba víc, není to problém, máme tam opci i na další,“ doplnil Řeháček. Řada lidí podle něj ale stále raději platí v hotovosti. „Musíme bezhotovostní platby víc propagovat,“ dodal.

Podle ředitele městské policie Michala Švarce je to generační záležitost. „Když řešíme nějaký přestupek, tak lidé z mladší generace jsou překvapení, že nedokážeme přijmout bezhotovostní platbu, pro starší lidi je naopak často nepředstavitelné, že by pokutu platili bezhotovostně,“ řekl. V současné době policie terminály nemá a zaplatit pokutu kartou, mobilním telefonem nebo chytrými hodinkami tak není možné. „V současné době buď přijímáme hotovost, nebo vystavujeme bloky na místě s poučením a se složenkou,“ dodal Švarc.

Využívat co nejvíce bezhotovostní platby se musí podle Řeháčka naučit i úředníci, stejně jako používat například elektronickou komunikaci a datové schránky. „Stále je problém v tom, že někteří kolegové to pošlou písemně, což je v rozporu s předpisy, stane se, že datovou schránku člověka nenajdou, nebo to opomenou, ale jsme na to připraveni a už teď komunikujeme s celou řadou subjektů formou datových schránek. Je to pro nás levnější a operativnější,“ dodal Řeháček.

Podle novely zákona o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, kterou ve středu schválil Senát, dostanou od příštího roku automaticky datovou schránku dva miliony držitelů živnostenského oprávnění a asi 200 000 právnických osob, které ji dosud nemají. Novelu ještě musí podepsat prezident. Ministerstvo vnitra v úterý oznámilo, že počet datových schránek v Česku se zvýšil na 1,7 milionu. Schránku si dosud musely povinně zřídit úřady nebo právnické osoby, dobrovolně si ji pak může založit každý občan.

Reklama

Doporučované