Hlavní obsah

Lístek z parkoviště na náměstí Emila Škody v Plzni bude celodenní jízdenkou MHD

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Reklama

Parkovací lístek ze záchytného parkoviště P+R na náměstí Emila Škody v Plzni bude od 1. února fungovat jako celodenní jízdenka MHD.

Článek

Parkoviště město úpravami téměř za 20 milionů korun dokončilo v loni v prosinci a dosud na něm mohli lidé parkovat zdarma. Od února zaplatí za parkování 60 korun a lístek mohou využít i jako jízdenku na hromadnou dopravu. Jen samotná celodenní jízdenka MHD stojí v Plzni 72 korun. Je to druhé takové parkoviště ve městě. Plzeň pravděpodobně nabízí nejvýhodnější kombinaci parkování a MHD v ČR, uvedl dnes magistrát v tiskové zprávě.

„Toto P+R parkoviště má sloužit hlavně pravidelně dojíždějícím řidičům. Nyní je na ploše parkoviště 163 parkovacích míst, což je o 20 více než před rekonstrukcí, nově je tam také sedm parkovacích míst pro osoby se sníženou pohyblivostí. V létě mají tlumit žár stromy, kterých bylo vysázeno téměř 40,“ uvedl primátorův náměstek pro dopravu a životní prostředí Aleš Tolar (STAN).

Parkoviště je na dohled od Centrálního autobusového nádraží. Řidiči, kteří mají na Plzeňské kartě nahrané předplatné dopravy pro zónu 001 Plzeň nebo mají oprávnění k bezplatné přepravě, zaplatí pouze celodenní parkovné 20 korun. „Aby se omezilo dlouhodobé parkování a byla zajištěna volná kapacita parkoviště pro dojíždějící řidiče, byl stanoven také poplatek 100 korun za každou noc, kdy vozidlo zůstane odstavené na parkovišti,“ uvedl Ondřej Vohradský z městské organizace Správa veřejného statku města Plzně.

Parkoviště P+R jsou součástí dlouhodobé strategie města omezující individuální automobilovou dopravu v centru a preferující dopravu veřejnou, pěší a cyklistickou. První P+R parkoviště pro 318 aut otevřelo město loni v Dobřanské a Kaplířově ulici ve čtvrti Bory u nového dopravního terminálu, kde končí autobusy mířící od jihu a jihozápadu regionu a je tam točna nejvytíženější tramvajové linky číslo 4.

Smyslem parkovišť P+R, která vznikají u velkých měst, je umožnit motoristům odstavit auto na okraji města a do centra pokračovat veřejnou dopravou. Některá města zavedla motivační systém zvýhodněného parkování a použití MHD. Podle Sdružení dopravních podniků ČR je v rámci ČR plzeňský systém MHD propojený s parkovacím lístkem zřejmě nejvýhodnější kombinací, uvedl magistrát.

Reklama

Doporučované