Hlavní obsah

Rohlíky, pivo a ještě test: Obchody hlásí velký zájem o antigenní sady

Foto: Penny Market, Seznam Zprávy

Zájem o samotestování na covid-19 je podle obchodů veliký. Lidé je na některých místech kupují ve stejném množství jako respirátory.

Reklama

Tuzemské obchody začaly Čechům nabízet nové lukrativní zboží – antigenní testy. Jeden lze pořídit za sto, ale i 250 korun. Češi však cenu zatím příliš neřeší, zájem o nový artikl potvrzují prodejny u všech cenových relací.

Článek

Češi se vrhli na další naději v boji s koronavirem – domácí samotestování. V obchodech, které začaly nabízet antigenní testy na covid-19, je skupují ve velkém.

„Když jsem byl v obchodě, nakoupil jsme jich hned několik. Vím, že to má menší účinnost než PCR testy, ale aspoň něco. Poslední dny mi není dobře a před rokem bych takovým pocitům nevěnoval pozornost, ale aspoň mě to navede, zda mohu v rodině normálně fungovat, nebo se mám raději držet stranou,“ říká Tomáš Novák z Libereckého kraje.

Novák oceňuje, že nemusí za antigenním testováním jezdit daleko od svého bydliště a čekat na termín a navíc se může rodina testovat snadno tak, jak potřebuje. „Cenu vůbec neřeším, abych hledal, kde to je levnější, na to nemám náladu ani čas,“ dodává.

Na sociálních sítích jsou však vidět i jiné reakce na prodej samotestovacích sad v supermarketech. „Je to jenom tahání peněz z lidí a vydělávání na druhých,“ píše například muž s nickem Jan Uhlíř na facebookových stránkách Kauflandu, který začal antigenní testy ve své síti nabízet jako první. Dalším lidem například vadí, že oblečení pro děti či potřeby do školy koupit nejde, ale na testy se místo v regálech najde.

Čísla z obchodu však ukazují, že Češi mají o toto zboží zájem. „Po týdnu jsme prodali 23 tisíc AG testů. Jde o samotesty Flowflex ve variantě výtěr z nosu a je o ně enormní zájem. Pětinu testů si koupilo gastro, desetinu maloobchod a zbytek drobné podniky. Na prodejnách máme aktuálně dodáno dalších 50 tisíc kusů,“ řekla SZ Byznys mluvčí velkoobchodu Makro Cash & Carry ČR Romana Nýdrle.

„Vnímáme, že o antigenní testy je v našich prodejnách velký zájem. Zvýšenou poptávku evidujeme ve všech našich prodejnách. Jednorázová balení jsme začali prodávat již 8. března. Od čtvrtka 18. března prodáváme také rodinná balení po 25 kusech. Zároveň jsme zrušili původní limit nákupu jednoho balení na zákazníka,“ uvedla mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Podobně mluví i zástupce Penny Marketu, jenž zákazníkům nabídl od pondělka „lízátkové“ antigenní testy ze slin, které jsou vhodné i pro malé děti. „V prvních dnech prodeje o ně byl velký zájem. Zároveň na ně máme velmi pozitivní zpětnou vazbu od zákazníků,“ říká mluvčí Penny Tomáš Kubík.

Zájem lidí o nový výrobek potvrzují i potravinové e-shopy. „V nabídce máme Singclean testovací sady a prodáváme jich denně stejné množství jako balení respirátorů, konkrétně stovky kusů denně. Jeden zákazník si objednává i více testovacích sad najednou,“ popisuje mluvčí Rohlíku Zdeňka Svoboda Kuhnová.

Vysoký zájem potvrzuje i konkurenční Košík. Podle jeho mluvčího Františka Brože je zřetelné, že lidé samotesty vítají, berou je vážně a oceňují možnost přidat si je k běžnému nákupu.

Jeden antigenní test v současné chvíli vyjde na 99 až 249 korun. Záleží na tom, jaký výrobek a kde si lidé koupí a také zda ho nakoupí samostatně nebo v sadách. V sadách vyjde vždy levněji, jak ukazuje tabulka ČTK.

Foto: ČTK

Antigenní testy lze v obchodech nyní pořídit od 99 do 249 korun za kus.

Reklama

Doporučované