Hlavní obsah

Šanghaj veřejnosti otevírá první „fyzický“ autosalon. Představí se i Škoda

Co ukázal první „fyzicky“ probíhající autosalon po roce s covidem?Video: Jan Marek, AP

 

Reklama

První pořádná příležitost pro světové automobilky ukázat naživo zájemcům, s čím za celý uplynulý covidový rok přišly. Koná se mezinárodní autosalon v Šanghaji, co se právě dnes po dvou novinářských dnech otevírá i pro veřejnost.

Článek

Přijměte změnu. To je téma po roce prvního fyzicky fungujícího autosalonu na světě. Veletrh známých vozových značek se koná v Číně v Šanghaji a své novinky na něm představuje prý až tisícovka firem. Samozřejmě v duchu a za dodržování přísných protiepidemických opatření. Což ale není ta hlavní změna způsobená covidem a zasahující do automobilového průmyslu, na kterou šanghajský veletrh upozorňoval.

„Jak se automobilový průmysl mění a modernizuje se i povaha spotřebitelů, výrobci se stále víc zaměřují na integraci komunikačních technologií a internetu. Integrace a inovace, které obvykle vystihují jiné obory a průmysly, budou klíčový prvek pro nový energeticky proměněný automobilový průmysl budoucnosti,“ vysvětluje Luo Chao, ředitel pro vztahy s veřejností automobilky BYD Auto.

Home office na kolech

Zvlášť čínské automobilky se v Šanghaji předvádí tím, že do nových modelů svého vozového parku zvládají zakomponovat v podstatě celou pojízdnou kancelář, tedy v době pandemie takový home office na kolech.

„Objektivně řečeno, naše domácí podniky jako Baidu, Alibaba a Tencent ve velkém vydávají chytré produkty, co utvořily vlastní kompletní ekosystém, který se v průmyslu může stát velkým trendem. Chytrá kabina automobilu je tak víc a víc celistvá,“ dodává Cchuej Tung-šu, tajemník Čínské asociace automobilových výrobců (CAAM).

„Jediným tlačítkem můžu videohovor z mobilu přepnout do auta. Jeho stisknutím se spustí kamera, reproduktor i mikrofon v autě a vše se propojí. Celá obrazovka je velmi přizpůsobená uživateli, a když se jí dotknete dvěma prsty, přepne se na preferované stránky. Takže zatímco telefonuju přes videohovor, můžu ovládat i další aplikace, které mám rád. A pracovat tak může jak řidič, tak i spolujezdec,“ doplňuje Liou Kuang-jang, projektový manažer R&D, Shanghai Huawei Technologies .

Jaké novinky obohatí evropský vozový park?

Novinky představené na autosalonu poputují nejenom do Číny, ale i na evropský trh. Řidiči se mohou těšit na Audi A6 e-tron concept, elektromobily z řady Citroën C5 X nebo i Mercedes EQB. Svůj koncept elektromobilu Lyriq také vůbec poprvé naživo v Šanghaji prezentuje americký Cadillac. Dvě premiéry aut do zásuvky chystá i Honda a elektromobil přivezla rovněž Kia.

Česká Škodovka představí prodlouženou Octavii Pro. A celý koncern Volkswagen ukáže kromě modernizovaného čínského Passatu i elektromobily ID.6 X a ID.6 Crozz a SUV Talagon.

Reklama

Doporučované