Hlavní obsah

Sem emancipace nedorazila. Obor, kde ženy berou o 2/3 méně než muži

Foto: SAP Services

86 procent ředitelek ve firmách nezastává pozice výkonných ředitelů. Ilustrační fotografie.

Reklama

1. 3. 19:14

Ženy na ředitelských pozicích berou průměrně o dvě třetiny menší mzdu než muži. Většinou také nedosáhnou na nejvyšší místo ve firemním žebříčku. Na vedoucích postech tak stále existuje platová nerovnost.

Článek

Rozdíly ve finančním ohodnocení mužů a žen se objevují i na nejvyšších pracovních místech. Ředitelky finančních společností vydělávají v průměru o dvě třetiny méně než muži na stejných postech.

Nový výzkum v oblasti zaměstnanosti, který vypracovala advokátní kancelář Fox & Partners, ukázal, že průměrná odměna ředitelek ve finančním sektoru představuje 247 100 liber (7,5 milionu korun), což je o 66 procent méně než průměrných 722 300 liber (21,9 milionů korun), které berou muži.

Významný rozdíl v platovém ohodnocení mužů a žen podle serveru The Guardian naznačuje, že při náboru žen do vyšších a lépe placených pozic dochází jen k pomalému pokroku. Drtivá většina (86 procent) ředitelek nezastává pozice výkonných ředitelů. To znamená, že mají nižší mzdu a také menší odpovědnost za vedení firmy.

Ženy v představenstvech společností, které patří do indexu FTSE 350, zastávají více než třetinu pozic. Muži tak na nejvyšších postech stále dominují a zastoupení žen stále nedosahuje hlavního cíle 33 procent.

Výzkum však zdůrazňuje, že firmy jsou ochotné dosazovat ženy i na nevýkonné pozice. Chtějí tak zlepšit rozmanitost členů svých představenstev. Ženám však nesvěřují vedoucí pozice, ze kterých by měly větší vliv ve firmě a zároveň i lepší finanční ohodnocení.

„Správní rady firem musí čelit výzvám a klást si upřímné otázky o překážkách ve své organizaci, které by ženám mohly bránit v dosazení na vrcholné pozice,“ říká Catriona Wattová ze společnosti Fox & Partners. Pokud chtějí firmy změnu, musí být podle Wattové odhodlány podniknout jisté kroky, které povedou k tomu, že se do vedoucích pozic dostane více žen a překonají se tak rozdíly v ohodnocení.

Jedním ze způsobů, kterými firmy mohou prosazovat změnu, je přihlášení se k chartě žen ve finančním sektoru, kterou založila britská vláda. Společnosti se tím zavazují k podpoře genderové rozmanitosti a stanoví si interní cíle ve vedení.

Mezi signatáři jsou například firmy jako Allianz, American Express, Bank of England, Deutsche Bank či Deloitte.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované