Hlavní obsah

Český start-up se může stát „jednorožcem“. Získal investici 1,5 miliardy

Foto: Productboard

Spoluzakladatel softwarové společnosti Productboard Hubert Palán.

Reklama

22. 4. 15:00

Česká softwarová firma Productboard dostala od amerických fondů velkou kapitálovou injekci pro další rozvoj. Start-up už není daleko od hranice, kdy se stane takzvaným jednorožcem. Tedy firmou s hodnotou přes miliardu dolarů.

Článek

Investoři v čele s newyorským fondem Tiger Global Management nalili v dalším investičním kole do české online platformy Productboard celkem 1,5 miliardy korun.

„Productboardu se extrémně daří. Dostali jsme se do bodu, kdy jsme nové financování nepotřebovali, ale jednoduše se naskytly příležitosti, které se neodmítají a které nám pomohou ještě zrychlit. Máme ambiciózní cíle, do konce roku chceme rozšířit tým minimálně o dalších sto lidí,“ uvedl spoluzakladatel firmy Hubert Palán.

Fond Tiger Global Management má pod sebou ve správě aktiva za 50 miliard dolarů. Společnost investovala například do alternativní taxislužby Uber, ubytovací platformy Airbnb nebo do fintechového obra Strip. Posledního investičního kola se účastnily také firmy Index Ventures, Kleiner Perkins, Sequoia Capital a Bessemer Venture Partners. Do Productboardu tato sestava investovala opakovaně.

„Investice takového rozsahu jsou pro české start-upy stále ještě vzácností, ač jich postupně přibývá. Zahraniční investoři především z USA jsou přirozeně odvážnější co do výše investic i technologického zaměření, i když čeští investoři v tomto ohledu také silně posilují,“ komentovala advokátka Linda Kolaříková z právní kanceláře Sedlakova Legal, která se zaměřuje na služby pro start-upy.

Čekání na jednorožce

Firma roste na vytváření cloudového softwaru pro řízení a správu vývoje digitálních produktů. Mezi klíčové zákazníky start-upu patří korporace typu Microsoft, Avast, Zoom nebo Disney.

Productboard aspiruje na zařazení do klubu technologických jednorožců. Takzvaným unicornem se firma stává v okamžiku, kdy se její hodnota přehoupne přes jednu miliardu dolarů.

„Jednorožcem ještě nejsme, ale už jsme urazili podstatnou část cesty. Dopředu nás ovšem tento status nežene, na prvním místě máme stále vizi pomoci firmám stavět lepší digitální produkty. Valuaci ani tržby nezveřejňujeme, ale obě tato čísla od minulého investičního kola rapidně vyrostla,“ řekl druhý spoluzakladatel Productboardu Daniel Hejl.

Za poslední dva roky se tým Productboardu zdvojnásobil. Pro firmu v současnosti pracuje 230 vývojářů a dalších profesionálů. Společnost má v současnosti kanceláře v Praze, v americkém San Franciscu a v kanadském Vancouveru. Další pobočku připravuje k otevření v irském Dublinu. V souvislosti s expanzí chystá Productboard nábor další stovky odborníků.

„Je to úžasný a skoro až neuvěřitelný úspěch, který dokazuje, že Češi jsou opravdu schopní uspět globálně. A vzhledem k velikosti investičního kola a jmen, která se do něj zapojila, je to také potvrzení, že Productboard je na jasné cestě stát se prvním českým unicornem,“ sdělil Dušan Zábrodský, investiční partner české skupiny Rockaway Capital, která investičně stála u zrodu start-upu.

Praha i zámoří

„Od svých počátků jsme rozkročení mezi Prahou a Kalifornií. Vzdálená práce pro nás byla velkým tématem již před covidem. Nevěříme ale, že bude možné stavět kvalitní produkty a úspěšné týmy výhradně přes Zoom. Potkávání se bude i nadále klíčové pro budování firemní kultury a pro hledání inovací,“ dodal Hejl.

Firmu založili Hejl a Palán v roce 2014. Mezi prvními investory do firmy byly tuzemské skupiny Rockaway Capital, Credo Ventures a Reflex Capital. Společnost se ovšem rychle etablovala i mezi americkými investory. Na začátku roku 2020 dostal Productboard investici 45 milionů dolarů od společností Sequoia Capital a Bessemer Venture Partners. V součtu již Productboard nabral investice téměř za tři miliardy korun.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené