Hlavní obsah

Textil děkuje internetu. H&M hlásí prudký pád zisku, zachránil ho e-shop

Foto: Flickr

Logo H&M nad vchodem do kamenné prodejny.

Reklama

29. 1. 11:15

Švédskému oděvnímu řetězci H&M loni klesl zisk před zdaněním o 88 procent na 2,05 miliardy švédských korun (5,3 miliardy Kč).

Článek

Pandemii potřebovali prodejci textilu ze všeho nejméně. Druhý největší prodejce oděvů na světě, řetězec H&M, ale ještě dopadl docela dobře. V minulém roce firma vykázala nižší zisk, ale přesto zisk. Proti údaji z roku 2019, kdy zisk dosáhl 17,4 miliardy švédských korun, jsou však současné zhruba dvě miliardy prudký pád dolů.

„Pokračující omezení spolu s mnoha případy dočasného uzavření obchodů budou mít velmi negativní dopad na první čtvrtletí,“ uvedla generální ředitelka Helena Helmerssonová. Dodala, že dosáhnout celoročního zisku se podařilo za pomoci rostoucího internetového prodeje.

Ve čtvrtém čtvrtletí zisk firmě klesl na 3,67 miliardy z 5,40 miliardy švédských korun. To je méně, než se čekalo – k výsledku dopomohly rozsáhlé škrty. Firma už dříve uvedla, že prodej se v závěrečném kvartálu snížil o deset procent na 52,5 miliardy švédských korun.

Tržby v prvních dvou měsících prvního firemního čtvrtletí, tedy za prosinec a do 27. ledna, byly – vyjádřeno v místních měnách – o 23 procent nižší. V této době byla zavřena asi třetina ze zhruba 5 000 firemních poboček.

Analytici jsou ale ohledně budoucnosti H&M optimističtí. Oceňují, že firma postupně zlepšuje sortiment. Také Helmerssonová uvedla, že v zemích, kde jsou prodejny otevřené, a na internetu se zákazníkům kolekce líbí.

Společnost H&M za rok 2019 nevyplatila dividendu. O datu a výši obnovené výplaty má vedení firmy rozhodnout později.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované