Hlavní obsah

V Olomouci bude v pondělí zahájena stavba nové tramvajové trati

Foto: Getty Images

Olomouc.

Reklama

V Olomouci bude příští týden zahájena dlouho plánovaná stavba dalšího úseku tramvajové trati spojující centrum města s lidnatým sídlištěm Nové Sady. Nová část trati měří 1200 metrů.

Článek

Dovede tramvaje přes Zikovu do Schweitzerovy ulice. Po nové trati se třemi zastávkami se cestující poprvé svezou příští rok na podzim, sdělil primátor Miroslav Žbánek.

„Stavbu trati považujeme za podstatný krok k rozšíření kvalitní ekologické městské hromadné dopravy v Olomouci. Od počátku bylo zřejmé, že tramvajová trať z centra na Nové Sady bude plně funkční až po prodloužení do centra sídliště, což se právě touto stavbou stane,“ uvedl Žbánek.

Celkové náklady na stavbu této části tramvajové trati budou 469 milionů korun včetně DPH. „Investice je rozdělena do dvou let, město na ni bude čerpat také dotaci téměř 346,6 milionu korun,“ uvedl primátorův náměstek Martin Major. Souběžně bude dopravní podnik stavět nové depo a servisní středisko pro tramvaje ve Fibichově ulici, což je podle primátora pro rozšíření tramvajové dopravy nezbytné.

Výběrové řízení na stavbu další části tramvajové trati na sídlišti Nové Sady v Olomouci vyhrála společnost TT Nové Sady - Povel II, kterou tvoří firmy OHL ŽS Brno a IDS - Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. Stavba zabere 20 měsíců, skončit by měla příští rok v říjnu. V pondělí 1. března stavební firma převezme staveniště a začne s přípravou zázemí na zelené ploše mezi ulicemi Rooseveltova a Zikova. Následovat bude kácení stromů a demolice starého domu v Rooseveltově ulici. Od dubna do července bude úplně uzavřena část Zikovy až k Werichově ulici.

Nový úsek tramvajové trati se měl začít stavět už loni na jaře. Radnice ale projekt kvůli pandemii koronaviru a jejím dopadům na rozpočet města odložila.

První etapa dvoukolejné trati, která spojuje tržnici s Rooseveltovou ulicí a končí v Trnkově ulici, měří 1,4 kilometru a otevřena byla v listopadu 2013. Její stavba stála zhruba 280 milionů. Radnice na projekt tehdy dostala dotaci z Programu švýcarsko-české spolupráce, která pokryla více než polovinu celkových nákladů. Podle údajů Dopravního podniku města Olomouce jezdí po této nové trati tramvajemi přibližně dva miliony cestujících ročně.

Reklama

Doporučované