Hlavní obsah

V Praze otevřel obchod budoucnosti. Skener změří nohu, s nákupy radí robot

Skenery nohou jsou v České republice novinkou. Nemělo by se stávat, že si vyberete špatnou velikost, slibuje polský obchod eobuv.cz. (Video: Filip Horáček, Seznam Zprávy)

 

Reklama

30. 7. 7:12

Chcete si koupit boty? Naskenujte si nohu a počítač vám poradí, který pár vám sedne nejlíp. Za tři minuty přijedou na běžícím páse. V Česku unikátní koncept otevřel majitel řetězce CCC.

Článek

V Česku otevřel „obchod budoucnosti“. Žádné figuríny, vystavené šaty nebo naleštěné páry bot. Ani regály. První dojem svádí k myšlence, že jde o obchod s elektronikou. Procházející seniorka si to skutečně myslí. Uvnitř čeká na zákazníky čtyřicet tabletů, stěny lemované obrazovkami, mluvící robot i skenery na nohy.

Obchod otevřel na jednom z klíčových míst obchodního centra Nový Smíchov, kde bývala prodejna českého prodejce elektra Datart. Ten teď nahradil kamenný obchod polské značky obuvi eobuv.cz a módy modivo.cz.

Věříme, že toto je budoucnost obchodu.
Konrad Jezierski, ředitel eobuv.cz a modivo.cz

Přináší moderní koncept, který propojuje internetové a tradiční nakupování v módní branži, kde to zatím není moc obvyklé. „Věříme, že toto je budoucnost obchodu,“ říká Konrad Jezierski, prezident společnosti Eobuv.cz.

Zákazníci si objednávají výhradně pomocí tabletů ze skladové nabídky 100 tisíc druhů položek oblečení od více než pěti set značek. Ve chvíli, kdy si vyberou, mají zaměstnanci v zázemí prodejny tři minuty na to, aby zboží připravili a zákazník si jej mohl vyzkoušet.

To, co zákazník nevidí, připomíná sklad internetových firem, jako je Amazon, v miniaturním vydání. Přijde objednávka, pracovník běží pro zboží do regálu a posílá je dopředu po běžícím pásu.

Tablety jsou i v devíti zkušebních kabinkách. Z nich zákazník nevychází, ale vybrané zboží mu do šatníku dvířky z druhé strany postrčí obsluha. Platí pak u klasické pokladny, kam mu obsluha zboží přinese.

Na základě úspěchu tohoto obchodu rozhodneme o další expanzi.
Konrad Jezierski, ředitel eobuv.cz a modivo.cz
29. 7. 2021

Největší novinka, o které řada prodejců módy mluví, ale málokdo ji zatím v praxi nasadil, jsou skenery na nohy. „Vytváříme 3D model nohy, který si můžete uložit a propojit s účtem na eshopu eobuv.cz. Na základě toho vám můžeme doporučit boty, které vám nejlépe padnou,“ vysvětlil ředitel. Ke skeneru se zákazník musí přihlásit pomocí telefonního čísla.

Prodejna se neobejde bez obsluhy, je to spíš naopak. Na ploše 1 800 metrů čtverečních zaměstná 80 lidí. Na podzim chce v Praze spustit doručení zboží zdarma do dvou hodin.

+8

Zákazníkům, kteří si nevědí rady s nákupem, poradí obsluha, případně humanoidní robot Pepper, který už se v Česku objevil například v Hotelu Pyramida na pražském Břevnově.

Podobný, jen mnohem menší futuristický obchod už skupina eobuwie.pl provozuje v Polsku. „Na základě úspěchu tohoto obchodu rozhodneme o další expanzi. Už se poohlížíme po další lokalitě pro takovou prodejnu,“ dodal Jezierski s tím, že v Polsku si své zákazníky našel.

Eobuv patří mezi přední hráče na tuzemském internetovém trhu s módou. Jeho konkurenty jsou zejména němečtí hráči Zalando a About You. V Polsku se od roku 2018 rychle prosazuje také v tradičním retailu. Má 25 kamenných obchodů. Prodejce oblečení Modivo má zatím jednu.

Česko je pro polskou skupinu eobuwie.pl, kam patří také v Česku aktivní obuvnický řetězec CCC, prioritním trhem. V roce 2014 otevřela značka eobuv v ČR svůj první zahraniční e-shop a současná prodejna je prvním kamenným obchodem celé skupiny v zahraničí.

Skupina eobuwie.pl ve finančním roce 2020/2021 utržila 2,5 miliardy zlotých (zhruba 14 miliard korun). V příštích letech plánuje velmi rychlý růst až k dvojnásobnému obratu.

Více než 31 procent akcií společnosti drží jeden z nejbohatších Poláků Dariusz Milek, který po pádu komunismu začal prodávat obuv značky Milek a v roce 1999 založil řetězec CCC. Miliardář, kterého magazín Forbes v roce 2015 zařadil na čtvrté místo v žebříčku nejbohatších Poláků, podniká také v technologiích a realitách. Přes 55 procent akcií obuvnické skupiny drží drobní investoři.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované