Hlavní obsah

Boj o lístky na evropské turné Taylor Swift: Milion lidí v online frontě

Foto: Twitter @taylorswift13

Taylor Swift během koncertu v americkém Pittsburghu.

Reklama

Když se začaly prodávat lístky na turné popové hvězdy Taylor Swift v USA, strhla se mela a web hlavního prodejce nezvládl nápor zájemců. Teď podobný zážitek okusily i první várky fanoušků v Evropě.

Článek

Taylor Swift se po několika letech vrátila s velkolepým turné, jehož první část momentálně probíhá za oceánem. Fanoušci ve Spojených státech si na koncertech více než tři hodiny užívají pečlivě natrénovanou choreografii, blyštivé kostýmy a její nejnovější písně spolu s těmi, kterými si pozornost získala již před více než deseti lety, jako je Love Story nebo You Belong With Me.

V květnu příštího roku má třiatřicetiletá zpěvačka přijet i do Evropy a první várka lístků šla do prodeje v úterý. Evropští fanoušci se na lov vstupenek připravovali třeba skrze tiktoková videa, kde prováděli „čarodějnické“ rituály, nebo mezi sebou sdíleli rady, jak se při nákupu vyhnout zbytečným chybám a být v boji o místo v hledišti co nejúspěšnější.

Když si tímto procesem procházeli Američané, neobešlo se to bez problémů. I když se společnost Ticketmaster vlastněná firmou Live Nation dušovala, že nápor zájmu zvládne, prodej doprovázely problémy v podobě nekonečných front a padajících webů, které si nakonec vysloužily pozornost americké vlády a spustily vyšetřování, jestli Ticketmaster nezneužil svou monopolní pozici v hudebním průmyslu.

Bez potíží se nakonec neobešel ani prodej v Evropě. I když se fanoušci museli předem registrovat na jednotlivé koncerty, aby se prodeje vůbec mohli zúčastnit, francouzští prodejci nakonec měli problémy. Když se totiž lidé snažili získat lístky na čtyři koncerty v Paříži a dva v Lyonu, web jim ukazoval obrovskou frontu čítající více než milion zákazníků.

O něco později pak Ticketmaster oznámil, že prodej vstupenek na tyto koncerty byl „pozastaven“ a že bude oznámen nový čas zahájení prodeje, přičemž všechny dosud nevyužité kódy zůstanou v platnosti. Škoda už ovšem byla napáchána a fanoušci zuřili, jelikož někteří na lístky čekali hodiny a prodejce podle nich nezvládl krizovou komunikaci.

S odstupem času pak společnost z problémů obvinila třetí stranu.

Obrovský zájem o vstupenky se čekal, a organizátoři se tak snažili dopady náporu fanoušků zmírnit právě i registrací do prodeje. Ta měla také eliminovat případné boty nebo překupníky, přesto se k nim i ti dostali. Poté, co se v pondělí odehrál předprodej pro fanoušky, kteří si koupili zpěvaččino nové album, totiž už bylo možné dohledat lístky, které stály klidně i 25 tisíc korun.

Popularita Taylor Swift pod drobnohledem

Taylor Swift loni v listopadu vydala své desáté album Midnights a překonala jím všechny myslitelné rekordy prodeje i streamování. Pro některé posluchače je její úspěch důkazem umělecké kvality, podle jiných jen výsledek vypočítavého marketingu.

Ceny za lístky na turné jsou nicméně značně vysoké i bez překupníků. Například londýnská vstupenka na stání s běžným vstupem stála přibližně 110 liber (zhruba 3077 korun) a vstupenka na stání v první řadě více než 172 liber (přes 4800 korun).

„Nikdy se neptejte ženy na její věk, váhu nebo kolik zaplatila za lístky na turné Taylor Swift,“ napsala ohledně vysokých cen v úterý na twitteru jedna z uživatelek platformy Hollie. Ta podle jejích dalších příspěvků na profilu měla štěstí a povedlo se jí ukořistit lístky na jeden z koncertů Taylor Swift ve Velké Británii.

Ve středu čeká dramatický boj o vstupenky na The Eras Tour například ty, kteří chtějí jít na některý z koncertů v Portugalsku, a ve čtvrtek se spustí prodej třeba ve Španělsku a Itálii.

Reklama

Související témata:

Doporučované