Hlavní obsah

Dua Lipa navrhla Porsche, které se v aukci prodalo za devět milionů

Dua Lipa navrhla Porsche, které se v aukci prodalo za 365 tisíc eur, tedy zhruba devět milionů korun.Video: Jan Marek

Porsche prodalo v aukci vůz, který vznikl ve spolupráci se zpěvačkou Dua Lipa. Utržených devět milionů korun půjde na charitu, nejedná se přitom - ani z daleka - o největší spolupráci celebrity a značky.

Článek

V úvodní videoreportáži se můžete podívat na to, jak se Dua Lipa - jedna z nejpopulárnějších zpěvaček současnosti - prohání ulicemi Monte Carla v době, kdy tam 25. května byla Velká cena Monaka.

Informace a záběry si můžete poslechnout i prohlédnout v úvodní videoreportáži.

Celebrita sice nejela v monopostu formule 1, ale to neznamená, že by jela v běžném autě. Jde o speciální upravený model vozu Porsche 911 GT3 RS, který zde poprvé odhalila. V červenci jej pak ukázala v každoročním závodu Festival rychlosti v Goodwoodu v Anglii. Navrhla jej samotná umělkyně v rámci její marketingové spolupráce s automobilkou.

„V rámci týmu a kreativity mi skutečně umožnili vyjádřit mojí vlastní tvořivost a dělat věci, které jsem nečekala, že mi povolí. Fakt mi řekli, ať si za tím jdu, bavím se a užiju si to,“ říká Dua Lipa v úvodní videoreportáži tohoto článku.

Ve čtvrtek byl unikátní vůz k mání v aukci RM Sotheby’s. Odhad ceny byl přes 400 tisíc eur, přičemž nakonec se Porsche vydražilo za 365 tisíc eur, tedy zhruba devět milionů korun. Běžně se přitom sportovní auto i s extra výbavou prodává do 300 tisíc eur.

Jak si Dua Lipa sporťák upravila

Porsche 911 GT3 RS pohání čtyřlitrový šestiválec o síle 525 koní, z nuly je na stovce za 3,2 sekundy, nejvyšší rychlost je 296 kilometrů za hodinu a navíc má Weissach paket neboli díly z karbonu v podvozku i karoserii, aby byl lehčí.

Barva byla původně šedá. Designu, který stvořila zpěvačka, ale dominuje tyrkysová, červená, oranžová, žlutá a černá. Na kapotě i bocích nápisy „Dua Lipa Rennstall“ odkazují na závodní tým. Uvnitř je černá kůže s červeným prošíváním, červený je i otáčkoměr a další prvky a tyto barvy i linie mají prý odrážet živost a styl, pro něž jsou Dua Lipa i její koncerty známé.

Výnos z aukce získala charitativní nadace Sunny Hill Foundation, kterou zpěvačka v roce 2018 založila na podporu umění a kultury v Kosovu, odkud pochází. Porsche na oplátku získalo materiál pro svůj marketingový tým.

Dua Lipa se stala ambasadorkou značky Porsche v roce 2023 a kromě tohoto unikátního sportovního modelu se loni podílela na tvorbě krátkometrážního filmu o elektrické verzi modelu Macan.

Spolupráce celebrit se značkami. Kdo vydělává nejvíc?

V automobilovém světě jsou ale známá i další partnerství jako britský dobrodruh Bear Grylls pro Land Rover, herec Jude Law pro Lexus, herec Matt Smith pro Audi, herečka Margot Robbie pro Nissan, herečka a modelka Sydney Sweeney pro Ford nebo fotbalista David Beckham pro Maserati.

Cena takové spolupráce zpravidla zůstává utajená. Veřejná je cena jen těch několika nejdražších, ve kterých zpravidla figurují sportovci – nejslavnější a nejhodnotnější partnerství uzavřel basketbalista Michael Jordan se značkou Nike, kde i po ukončení své kariéry v posledních letech vydělává okolo 150 milionů dolarů ročně a od zahájení spolupráce v roce 1986 už získal nejméně 1,6 miliardy dolarů.

Následuje fotbalista Cristiano Ronaldo, který se doživotně upsal stejné značce v roce 2016, za první rok dostal 88 milionů dolarů a celý kontrakt se odhaduje na miliardu. Třetí místo znovu patří Nike - od roku 2015 basketbalista LeBron James vydělává 30 milionů ročně, ale včetně bonusů se kontrakt odhaduje na miliardu dolarů.

Doporučované