Článek
Chyba v IT systémech na londýnském letišti Stansted byla odhalena v půl třetí ráno, s první vlnou letů před šestou hodinou se začaly tvořit masivní fronty. Společnosti Jet2 a Tui odkládaly své lety o tři až čtyři hodiny z důvodu čekání na cestující procházející kontrolou.
Někteří cestující po dlouhém čekání letiště opustili a změnili termín svého letu. „K letištnímu terminálu byla masivní fronta, která se třeba hodinu nehla,“ uvedl pro deník Independent Ben Silverstone, který nakonec odešel z letiště a přeobjednal se na pozdější let.
Jiný cestující Mark Wright uvedl, že přijel na letiště ve tři ráno, kde byl absolutní chaos: „Nebyly tam žádné organizované fronty. Byla tam pouze jedna bariéra s třemi zaměstnanci letiště, kteří vykřikovali naše lety a dál nechali pustit jen určité lidi.“ Dále tvrdí, že jediný důvod, proč mohli pokračovat, bylo to, že si všimli několika opětovně funkčních samoobslužných check-inů. Po nastoupení do letadla stroj čekal další dvě hodiny na dráze.
Anne Alexanderová na sociální síti X uvedla, že ve frontě na kontrolu stála skoro dvě hodiny, a přesto zmeškala svůj let. „Někteří stojí ve frontě venku, aby se vůbec dostali na letištní terminál. Jiní to vzdali a odešli domů s tím, že svůj let zmeškají. Mnoha cestujícím ve frontě, včetně mě, letadlo odlétá za patnáct minut. Ale stále čekáme ve frontě na kontrolu.“
V 10:30 dopoledně letiště ohlásilo vyřešení problému. „Všechny systémy byly obnoveny a žádné lety nebyly zrušeny. Některé lety mohou mít stále zpoždění,“ uvedl mluvčí letiště.