Hlavní obsah

Zásilkovna využila krizi k růstu. V nejtěžším roce zdvojnásobila obrat

Foto: Seznam.cz

Skupina Packeta, majitel Zásilkovny, zdvojnásobila loni obrat na téměř 2,5 miliardy korun.

Reklama

Skupina Packeta, majitel Zásilkovny, zdvojnásobila v roce 2020 obrat na téměř 2,5 miliardy korun. Přepravila téměř 40,5 milionu zásilek. Vyplývá to ze zprávy, kterou mají Seznam Zprávy k dispozici.

Článek

Rok 2020 byl nejtěžším rokem v desetileté historii Zásilkovny. I přední logisticko-technologická firma se vyrovnávala s dopady pandemie koronaviru. Nakonec ale slaví výrazný růst obratu.

„V březnu se nám ze dne na den v důsledku uzavřených výdejních míst propadly tržby o 50 procent. Na druhé straně nám dopady pandemie stejně jako celému sektoru e-commerce pomohly v tom, že lidé více využívali nakupování zboží na internetu,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a generální ředitelka skupiny Packeta.

Skupina Packeta, která vlastní Zásilkovnu, nakonec rostla v uplynulém roce ve všech klíčových ukazatelích. Společnost hlásí obrat téměř 2,5 miliardy korun, v meziročním srovnání jde o nárůst o sto procent. Původně Simona Kijonková předpokládala, že to bude růst dokonce o 129 procent.

Počet zásilek byl v roce 2020 téměř 40,5 milionu, to je o 114 procent více než předloni. Celková hodnota přepraveného zboží dosáhla téměř 49 miliard korun. V tomto případě jde o nárůst o 71 procent.

Zásilkovna a Packeta

Zásilkovna je český franšízový logisticko-technologický projekt Simony Kijonkové, který vznikl v roce 2010.

Provozuje také službu Mezi námi pro doručování zásilek mezi fyzickými osobami (počet přepravených zásilek: 3 345 000, počet stažení mobilní aplikace: 1 000 000).

Výsledky Packety

RokObrat (v mld. Kč)
20191,3
20202,5

Pro letošní rok je cílem celé skupiny výsledky opět minimálně zdvojnásobit. Očekává obrat 5,2 miliardy korun a 70 milionů přepravených zásilek.

„V letošním roce chceme pokračovat v dalším výrazném růstu, posilovat na zahraničních trzích a postupně naplňovat naši vizi být globální platformou pro e-commerce,“ vysvětluje ambiciózní plán zakladatelka společnosti Simona Kijonková.

Cíl: Blízký východ

V prvním čtvrtletí chce především posilovat expanzi na Blízký východ. Jak řekla nedávno pro SZ Byznys, chce českým e-shopům pomoci na tamních trzích. V konkurenceschopnosti, cenotvorbě, kontaktech na tamní srovnávače a podobně. Po deseti letech fungování tak společnost zásadně mění vizi a z logisticko-technologické firmy míří ještě víc do oblasti e-commerce, ve které se jen u nás za poslední rok protočilo 200 miliard korun.

Packeta

Depa:

Celkový počet: 27

Z toho v Česku: 14

V roce 2020: 10 nových dep

Flotila:

350 dodávek pro rozvoz zásilek na výdejní místa a 110 kamionů pro přepravu mezi depy, a to nejen na území Česka, ale do všech států Evropy.

Zásilkovna se na tomto výsledku podílí ze čtvrtiny a chtěla by podíl ještě zvýšit. Právě v pomoci českým internetovým obchodům v zahraničí vidí zakladatelka největší potenciál.

Firma bude dále rozšiřovat sít výdejních míst, a to jak formou navyšování počtu maloobchodních partnerů, tak spouštěním vlastních automatických výdejních boxů.

Na konci září spustila Packeta v Česku Z-Boxy, bezdotyková soběstačná výdejní místa napájená solárním panelem a ovládaná přes mobilní aplikaci. Aktuálně jich v Česku funguje 102 a pět na Slovensku.

V letošním roce je v plánu počet Z-Boxů výrazně rozšířit. Celkové číslo na konci roku by se mělo pohybovat v řádu tisíců kusů, přibýt mají kromě Česka i v dalších zemích střední Evropy.

Výdejní místa

Celá Packeta (působí v 8 zemích, do 33 zemí doručuje):

Rok 2020: 5 843

Plán na rok 2021: 9 000 výdejních míst

Jen v Česku:

Rok 2020: 4 022

Plán na rok 2021: 5 500 výdejních míst

„Tato forma vyzvedávání zásilek se mezi zákazníky těší stále větší popularitě. Například podle údajů Asociace pro elektronickou komerci využívalo před Vánoci výdejní místa až 45 procent zákazníků,“ uvádí ve zprávě o hospodaření Zásilkovny za loňský rok její mluvčí Kamil Chalupa.

Od roku 2013 je celá skupina včetně Zásilkovny nepřetržitě v zisku. První tři roky byla naopak v řízené ztrátě. Simona Kijonková založila firmu poté, co její první podnikání zkrachovalo.

Reklama

Doporučované