Hlavní obsah

Zlínský kraj zpřístupnil infolinky lidem se sluchovým postižením

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Seznam Zprávy

.

Reklama

Novou službu, která usnadní telefonickou komunikaci lidem s postižením sluchu, nedoslýchavým, seniorům a případně také cizincům, kteří preferují psanou formu projevu, spustil na svých webových stránkách Zlínský kraj.

Článek

„Týká se hlavní infolinky krajského úřadu na telefonním čísle 577 043 111 a také infolinky Krajské hygienické stanice ve Zlíně týkající se nového koronaviru na čísle 577 006 759,“ sdělila mluvčí hejtmanství Adéla Kousalová.

Podle krajské radní Michaely Blahové zavedl kraj pro zájemce službu on-line doslovného přepisu k hlavní infolince krajského úřadu a také ke speciálně vytvořené infolince krajské hygienické stanice k onemocnění covid-19. „Služba, která je poskytována zdarma, využívá simultánní přepis mluvené řeči a usnadňuje tak osobám se sluchovým postižením přístup k informacím,“ uvedla Blahová.

Na webu krajského úřadu si zájemci vyhledají sekci nazvanou Bezplatné infolinky s on-line přepisem. Po kliknutí na symbol u zvolené infolinky napíšou do políčka své telefonní číslo a potvrdí tlačítko Zavolejte mi. Po přijmutí hovoru vyčkají na písemný pokyn přepisovatele, že mohou začít mluvit, který se jim zobrazí v okně pro přepis.

„Poté, co se přepisovatel spojí s operátorem infolinky, sdělí mu, že volá klient, který bude využívat službu přepisu řeči, proto může z důvodu čtení textu docházet k nepatrnému zpoždění v jeho reakcích. Samotný rozhovor mezi klientem a operátorem již probíhá zcela standardně,“ uvedla Kousalová. Přepis řeči operátora sleduje klient po celou dobu hovoru na webové stránce.

Reklama

Doporučované