Hlavní obsah

Škoda dál ujíždí trhu. V prvním čtvrtletí dodala 238 600 vozů

Ilustrační foto.

Škoda Auto v prvním čtvrtletí zvýšila zisk i tržby. V Evropě drží pozici čtvrté nejprodávanější značky - dodala 238 600 aut. Nejvíc šly na odbyt Octavia a Kodiaq, roste zájem o elektrický Enyaq.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Česká automobilka Škoda Auto pokračuje ve své rekordní jízdě i v letošním roce. Za první tři měsíce roku 2025 dodala zákazníkům po celém světě 238 600 vozidel. To je o 8,2 procenta více než před rokem, a udržela si tak pozici čtvrté nejprodávanější značky v Evropě.

Zájem byl také o její elektromobily a plug-in hybridy, které se na celkových prodejích podílely patnácti procenty. Celkem jich automobilka prodala téměř 37 tisíc. Zásluhu na tom mají plně elektrické modely Elroq i Enyaq spolu například s modernizovanými plug-in hybridními verzemi vozů Kodiaq a Superb. Enyaq se dokonce stal jedním z nejoblíbenějších elektromobilů v Evropě - zařadil se mezi tři nejprodávanější e-modely.

Nový Elroq si od loňského října do letošního března objednalo více než 45 000 zákazníků. Poptávka zůstává silná také po automobilech se spalovacím motorem, nejprodávanějším modelem zůstává Octavia s 49 400 dodanými vozy.

Prodloužení úspěšné šňůry

„Škoda Auto prodloužila úspěch z dosud nejlepšího fiskálního roku 2024 i do prvního čtvrtletí roku 2025 a dalšího růstu se ziskem, včetně dvojciferného nárůstu tržeb a čistého peněžního toku,“ říká Klaus Zelmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto s tím, že díky celosvětovému růstu dodávek automobilů Škodovka překonala průměr v odvětví. „I s hrozbou možných poplatků za emise CO2 v Evropě jsme schopni efektivně udržovat ziskovost,“ dodává Zellmer.

Automobilka zvýšila tržby na 7,259 miliardy eur - to je o 10,4 procenta více než před rokem, provozní zisk vzrostl na 546 milionů eur, rentabilita tržeb činila 7,5 procenta.

„Výsledky značky Škoda v prvním čtvrtletí roku 2025 zajistily působivý meziroční nárůst v Evropě o 5,2 procenta, a opět jsme tak překonali trh. K tomuto úspěchu přispěla řada zemí, jako je Spojené království, Francie, Španělsko, Itálie, Německo nebo Česko. Na našich celkově výborných výsledcích se podílely i vzdálenější trhy, například Turecko a Izrael. V Indii se nám díky našemu novému modelu Kylaq podařilo zvýšit dodávky zákazníkům o téměř 90 procent,“ dodává Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro prodej a marketing.

46 tisíc vozů prodaných v Německu

Jen pro představu - v Německu Škoda prodala 46 500 vozů, ve Spojeném království 22 600 vozů, což byl oproti předchozímu roku nárůst o 23 procent, a v České republice to bylo 22 tisíc vozů.

Zatímco Škodovce se daří, koncernu Volkswagen podle posledních zveřejněných výsledků prudce klesl zisk - o více než 40 procent. Důvodem jsou vyšší výrobní náklady, které snížily marže, ale i americká cla. Ta způsobila, že je výhled německé automobilky v následujících kvartálech dost nejasný. A tržby klesly také automobilce Stellantis, která stejně tak musela jako americký General Motors kvůli clům upravit svůj celoroční výhled.

Doporučované