Hlavní obsah

Billa zvýšila tržby ke 30 miliardám, zisk ale klesá

Foto: Seznam Zprávy

Roční tržby společnosti Billa v České republice.

Reklama

Loni Billa svou síť v České republice rozšířila o sedm prodejen.

Článek

Společnost Billa loni zvýšila tržby meziročně o 6,6 procenta na 29,8 miliardy korun. Zisk po zdanění jí ve srovnání s předchozím rokem klesl o zhruba 85 milionů na 505,7 milionu korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin.

Loni Bille přibylo sedm prodejen. Ke konci roku jich provozovala podle výroční zprávy 232. S expanzí pokračuje i letos, kdy řetězec aktuálně má 239 prodejen. Společnost chce do roku 2025 v tuzemsku mít 300 obchodů.

S růstem počtu prodejen zvyšuje Billa i počet zaměstnanců. Loni jich přibylo meziročně zhruba 200, a řetězec tak zaměstnával asi 6300 lidí. Náklady na ně loni činily 2,8 miliardy korun, ve srovnání s rokem 2018 to bylo o zhruba 217 milionů víc.

Billa je součástí mezinárodního obchodního řetězce Rewe. Na českém trhu působí od roku 1991. Zaměřuje se na podporu českých producentů a české potraviny tvoří 72 procent jejího obratu. Do skupiny Rewe patří také společnost Penny Market, která loni vykázala tržby 38,7 miliardy korun a zisk 676,3 milionu korun.

Podívejte se, co dělá koronavirová krize s návštěvností obchodních center v Praze:

Mezi další potravinářské řetězce v ČR patří Lidl a Kaufland z německé maloobchodní skupiny Schwarz. Kauflandu ve finančním roce 2018/2019 meziročně klesl zisk o 59 procent na 1,2 miliardy korun. Tržby se snížily o 2,4 procenta na 56,2 miliardy korun. Ztratil tak pozici největší tuzemské potravinářské sítě ve prospěch prodejen Lidl, které ve stejném období utržily 57,5 miliardy korun a dosáhly zisku 4,8 miliardy korun. Dále na tuzemském trhu působí Tesco, Albert či Globus.

Reklama

Doporučované