Hlavní obsah

Bez téhle Češky by hvězdy Hollywoodu nemohly před kameru

Foto: Dermacol, Seznam Zprávy

Olga Knoblochová slaví devadesáté narozeniny. Licenci na její krém koupil i Hollywood.

Reklama

Ke kráse pomáhala pracovnicím kravína, ale i hollywoodským hvězdám či manželce Leonida Brežněva a za své sebevědomí jí vděčí tisíce žen po celém světě.

Článek

Olga Knoblochová je žena, která stojí za zrodem plně krycího make-upu Dermacol. Ten vznikl v šedesátých letech v Ústavu lékařské kosmetiky. Olga byla tehdy jedním z jeho zakládajících členů, a jak dodnes vzpomíná, na tehdejší poměry šlo o unikátní místo.

Energické dámě, která v sedmdesátých letech dokázala kosmetikou vydělávat pro Československo stovky milionů ve valutách, je rovných 90 let.

Krém, který překryje vše

Chodby tohoto ústavu zdobila benátská zrcadla a starožitný nábytek, na podlahách byly perské koberce. A i když fungoval i o víkendech, na ošetření se tu čekalo i dva roky. V ústavu se také – u nás poprvé - začínalo s aplikací Wichterleho dioptrických čoček.

Právě tady se Olga Knoblochová potkala i s mladou maminkou a její pětiletou dcerou, které měly na tváři kožní onemocnění zvané oheň. Aby jim pomohla, spojila se s laboratoří líčidel filmového studia Barrandov a vznikl krém, který vše překryl a zároveň neškodil pleti.

Sama Knoblochová pomáhala s jeho vývojem, výrobou i výběrem odstínů. Díky své dřívější spolupráci s firmou Max Factor, pro kterou předváděla přes tehdejší Tuzex, totiž věděla o make-upu víc než kdokoliv jiný v Československu.

Nalíčila manželku producenta a hned přišla nabídka

Nový krycí make-up v deseti barvách očaroval Evropu i svět a licenci k jeho užívání zakoupily nejenom filmové ateliéry v Evropě, ale i v Hollywoodu. O to se postarala právě Knoblochová. Nalíčila totiž manželku jednoho z hollywoodských producentů, který tehdy na Barrandov přijel, a pár vzorků páru přibalila i na cestu domů. „Za čtrnáct dní nás požádali o licenci,“ vzpomíná Knoblochová.

Brzy Dermacol pro Barrandov vydělával 120 milionů ročně, a obrat za kosmetiku tak převyšoval i tržby za filmy. Výroba líčidel probíhala přímo uprostřed filmového studia, kam Knoblochová přešla z Ústavu kosmetiky.

Stala se šéfkou propagace značky a zástupkyní firmy. Jezdila po světě, učila ženy, jak se malovat, a bylo jedno, jestli šlo o školení zemědělských pracovnic, úřednic, nebo umělkyň. Každý měsíc byla minimálně jednou v cizině - na předváděcích akcích, nebo na velvyslanectvích, kde se uzavíraly kontrakty, v Hollywoodu líčila i slavné herečky. Přesto, jak sama podotýká, vždy byla „jen zaměstnancem“ Barrandova. Dostávala tedy klasickou výplatu, a nikdy tak nebyla milionářkou, jak si o ní mnozí často mysleli.

Kosmetika za nedostatkové hřebíky z NDR

Dermacol brzy k make-upu přidal odličovací mléka, vody a dekorativní kosmetiku a své výrobky úspěšně vyvážel za valuty do ciziny. A nejenom za valuty, jak Olga Knoblochová vzpomíná, v NDR se dokonce jeden rok měnily za tehdy nedostatkové hřebíky.

Pro roce 1989 začala Olga Knoblochová školit kosmetičky a založila Akademii profesionální kosmetiky. Pracovala do pětaosmdesáti let a vyškolila tisíce kosmetiček.

Se společností Dermacol ale spolupracuje dodnes ve svých devadesáti letech. „Olga Knoblochová je pro naši kosmetickou společnost obrovskou inspirací, neustále svým šarmem a půvabem pozitivně povzbuzuje naši práci a skvěle výsledky kosmetiky reprezentuje. Jsme s ní v pravidelném kontaktu, účastní se všech důležitých akcí a vyjadřuje se k novinkám v kategorii dekorativní kosmetiky,“ říká současná spolumajitelka Dermacolu Věra Komárová.

Reklama

Doporučované