Hlavní obsah

Cadillac vyrobil nejdražší plnokrevné SUV světa. Ekologům se líbit nebude

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Podívejte se na to nejdražší a nejvýkonnější plnohodnotné SUV. Je to Cadillac.Video: Jan Marek

 

Reklama

Dceřiná značka koncernu GM zveřejnila cenu své nové verze luxusního sportovně užitkového vozu Escalade. V přepočtu asi 3,6 milionu korun z něj dělá to nejdražší plnohodnotné SUV. A s nejsilnějším motorem značky i nejvýkonnější.

Článek

Nejnovější verze Cadillacu Escalade z amerického koncernu General Motors bude tím vůbec nejsilnějším a nejdražším plnohodnotným SUV.

Začínat bude na cenovce bezmála 150 tisíc dolarů, což je skoro dvojnásobek oproti tomu, kolik stojí základní model z této luxusní řady sportovně užitkových vozů. S vyšší cenou však nabízí také vyšší výkon, mnohem vyšší výkon.

Pod kapotou má totiž přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru. Jeho výkon je 508 kW, tedy 682 koní, a nejvyšší točivý moment posouvá na 885 Nm. Ve zkratce je to nejsilnější benzinový motor, který General Motors má. Z nuly na sto prý zrychlí za 4,4 sekundy. Pro srovnání, dosavadní osmiválce pro SUV měly výkon 420 koní a točivý moment asi 624 Nm.

„V autoprůmyslu nic takového nenajdete,“ uvedl pro americký server CNBC globální produktový manažer značky David Schiavone. „Bude to nejexkluzivnější a nejdražší Escalade.“ I proto si vysloužil zařazení mezi Cadillacy s označením V-Series – jako první Escalade vůbec.

Společnost začne s prodejem v létě a zatím neuvedla, kolik kusů Escalade V s desetistupňovou převodovkou a pohonem na všechna kola ročně vyrobí. S vysokým výkonem a cenou bude produkce zřejmě nižší, zato ale dost výnosná.

Podobně se modely vozů se spalovacím motorem chystají vyšperkovat i další automobilky, protože si od nich slibují vyšší marži. Tu jim totiž spolykají nastupující elektromobily, u kterých je marže nižší.

Cadillac se chystá vyrábět jen elektromobily

Cadillac chce coby dceřiná firma koncernu General Motors prodávat jen vozy do zásuvky do roku 2035. Svůj první čistý elektromobil Lyriq začala vyrábět v březnu. Jeho cena startuje bezmála na 60 tisících dolarech. Elektrifikované SUV s baterií o kapacitě 100 kWh urazí na jediné nabití až 482 kilometrů. Jeho elektromotor nabízí výkon 255 kW.

Lyriq se letos zařadil k dalším elektrickým SUV od konkurenčních automobilek, jako jsou BMW iX SUV, Volvo XC40 Recharge nebo C40 Recharge a Audi E-tron. Později v tomto roce se má přidat například i Mercedes-Benz EQE, Rivian R1S nebo Maserati Grecale.

Automobilka zatím neřekla, zda bude zařazení modelu Escalade do rodiny V-Series poslední velkou změnou u této řady. I u tohoto vozu se totiž čekala jeho elektrifikace.

„Cadillac je oddaný naprosto elektrifikované budoucnosti. Ta už i začíná, ale nestane se hned dnes. Elektrovozy budete vedle aut se spalovacími motory vídat ještě několik let,“ dodal Schiavone.

Escalade V má kromě jiného i vůbec nejdražší vozový interiér ze své modelové řady. Jsou v něm jak třeba kožené potahy, masážní sedačky pro řidiče a spolujezdce, audiosystém AKG celkem s 36 reproduktory či OLED palubní obrazovky o délce 38 palců, tedy skoro jednoho metru.

Reklama

Doporučované