Hlavní obsah

Bohemia Energy ještě nerozeslala 10 procent faktur, řeší i tisíce reklamací

Foto: Radek Cihla, Seznam Zprávy

Finální vyúčtování zákazníků řeší zaměstnanci Bohemia Energy i o víkendech.

Reklama

Bohemia Energy stále rozesílá vyúčtování za dodávky energie a řeší i reklamace.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Ačkoli bývalí klienti Bohemia Energy měli podle majitele skupiny Jiřího Písaříka dostat konečné vyúčtování do konce roku 2021, část z nich na poslední fakturu stále čeká.

V tomto týdnu jsme dosáhli již 90 procent všech vyfakturovaných zákazníků. Na zbytku usilovně pracujeme.
Mirek Deneš, mediální zástupce Bohemia Energy

Svého času největší alternativní dodavatel energií u nás ukončil loni v říjnu činnost i dodávky elektřiny a plynu. Od listopadu svým klientům rozesílá finální faktury, kterých je celkem 1,2 milionu. Obchodník to chtěl stihnout do konce minulého roku, ale zatím mu ještě zbývá zpracovat 10 procent vyúčtování.

„Vyúčtování vystavujeme průběžně a jak nejrychleji je to možné. V tomto týdnu jsme dosáhli již 90 procent všech vyfakturovaných zákazníků. Na zbytku usilovně pracujeme,“ uvedl Mirek Deneš, mediální zástupce Bohemia Energy.

Společnost věří, že zbývající přeplatky se jí podaří vyrovnat během března. „Většinu přeplatků totiž zvládáme uhradit ještě před datem splatnosti faktur,“ říká Deneš.

Skupina zároveň musela řešit několik desítek tisíc reklamací, které jsou podle ní způsobeny nepřesnými odhady spotřeby, které dodavatelům poskytují provozovatelé distribučních soustav. V případě reklamací šlo nejčastěji o nadhodnocené nedoplatky.

Zákazníci mohou reklamace posílat e-mailem na adresu reklamace@bohemiaenergy.cz, kde uvedou číslo faktury a důvody, proč s vyúčtováním nesouhlasí. Zároveň je vhodné zaslat i fotografii s aktuálním stavem elektroměru či plynoměru. Reklamaci lze zaslat i dopisem na korespondenční adresu Bohemia Energy, která je na faktuře uvedena.

Dodavatel má na vyřízení reklamace 15 dní a do dalších 15 dní musí uhradit závazky, jež z reklamace vyplývají. Klient by tak měl získat peníze zpět nejpozději do 30 dnů.

Oddělené byznysy

Přes milion faktur by firma běžně vystavovala celý rok. „Ve skupině už pracuje jen necelá pětina z původního téměř tisíce zaměstnanců, kteří pro urychlení zpracovávají vyúčtování také o víkendech. Drtivá většina zákazníků již dostala své přeplatky zpět a zbývající část je obdrží v následujících týdnech. Přesto velmi děkujeme za trpělivost,“ uvedl Deneš.

Majitelé Bohemia Energy nyní čelí kritice kvůli tomu, že dále podnikají navzdory faktu, že ještě nevyrovnali závazky se všemi svými zákazníky.

Kromě energetické společnosti vlastní manželé Jiří a Hana Písaříkovi také několik nemovitostí, mezi nimiž je i vila na Mallorce, luxusní auta a ranč Horse Park Kamenný dvůr, kde mají ustájené parkurové závodní koně. Nedávno si Písaříkovi také pořídili luxusní nákladní vůz značky Mercedes za několik milionů korun.

„Ostatní podnikatelské aktivity manželů nemají s Bohemia Energy entity vůbec nic společného a v žádném případě nemají vliv na vyplácení přeplatků,“ říká Deneš.

Do skupiny Bohemia Energy patřili kromě stejnojmenné společnosti i dodavatelé Comfort Energy, Europe Easy Energy, X Energie, Slovakia Energy, Energie ČS a Amper Market. Firma ukončila činnost loni v říjnu, a přes 900 tisíc odběrných míst tak skončilo v náhradním režimu u dodavatelů poslední instance, kde přes milion zákazníků čekaly mnohonásobně vyšší platby za energie.

Reklama

Doporučované