Hlavní obsah

Pošta se zbaví nákladní přepravy, o práci přijde přes 500 řidičů

Foto: Radek Miča, Seznam Zprávy

Ilustrační foto

Reklama

Česká pošta si najme na přepravu zásilek mezi třídicími centry nákladními auty nad 3,5 tuny externí firmu C.S. Cargo. O práci přijdou zhruba dvě třetiny z 850 řidičů, kteří nákladní přepravu u pošty zajišťují.

Článek

Transformace České pošty pokračuje dalším řezem. Státní podnik si objedná nákladní dopravu na tři roky u externí firmy C.S. Cargo a své místo tak ztratí více než 500 řidičů, kterým chce podnik nabídnout práci na jiných volných pozicích nebo je osloví C.S. Cargo.

Pošta zaměstnává okolo 27000 lidí. Letos v lednu oznámila, že zruší od května 669 pracovních míst, zejména manažerských a úřednických. Slibuje si od toho úsporu 500 milionů korun ročně. V posledních letech Česká pošta hospodaří se ztrátou. Za loňský rok podnik podle informací ČTK očekává ztrátu kolem 900 milionů.

V logistice České pošty pracuje více než 14500 zaměstnanců. Z toho řidičů je přes 1100. Pošta si podle mluvčího Matyáše Vitíka nechá zhruba třetinu aut nad 3,5 tuny.

Ekonomické propočty outsourcingu velké logistiky předpokládají úsporu minimálně desetiny nákladů. Smlouva v praxi podle Vitíka znamená, že Česká pošta bude využívat služeb soukromého přepravce tehdy, kdy to bude potřebovat. Nebude se pohybovat v nevýhodných podmínkách jako dosud, kdy veškeré závazky vyplývající z vlastní velké přepravy nesla na svých bedrech. To se týká zejména údržby a obnovy autoparku nebo zbytečných ztrát při nedostatečném vytížení přepravních kapacit. Mnohem elastičtěji a úsporněji tak zvládne jak vánoční nápor, tak dny s nižšími objemy zásilek.

„Doba, kdy se vše řešilo tzv. in-house, je pryč. Moderní systémy řízení ukázaly, že nákupem služeb se dá nejen ušetřit, ale hlavně zvýšit kvalita poskytovaných služeb. Představa, že pošta je stále jako v dávných dobách stát ve státě, je mylná. Pokud jsou na trhu možnosti, díky kterým se posuneme dál a našim klientům budeme moci nabídnout vyšší standard, byli bychom sami proti sobě, kdybychom touto cestou nešli,“ uvedl generální ředitel České pošty Roman Knap.

Doručování zásilek koncovým zákazníkům na poslední míli bude stále zajišťovat svými pracovníky Česká pošta. I tam očekává zlepšení kvality, protože bude moci využít efektivnější dopravy zásilek ve vnitřní logistice.

Státní podnik Česká pošta provozuje 3200 poboček a v posledních letech se potýká se ztrátovým hospodařením. Už loni v březnu pošta zrušila asi 2300 pracovních míst a propustila okolo 1500 lidí. Ve střednědobé strategii plánuje podnik do roku 2025 zredukovat počet pracovních míst o 7000. Do roku 2024 plánuje oddělení poskytování komerčních služeb od provozu ztrátové pobočkové sítě.

Skupina C.S.CARGO aktivně působí prostřednictvím svých dceřiných společností v zemích středoevropského regionu (Česká republika, Slovensko a Polsko). Patří mezi vedoucí středoevropské subjekty poskytující silniční, leteckou a námořní dopravu včetně komplexních logistických a celních služeb.

Reklama

Související témata:

Doporučované