Hlavní obsah

PPF prodala Škodě Auto práva ke značce Škoda

Škoda a její symbol okřídleného šípu.

Reklama

Strojírenské společnosti v rámci Škoda Group spadající pod PPF se dohodly s automobilkou Škoda Auto ze skupiny Volkswagen o užívání názvu Škoda i znaku okřídleného šípu. Za kolik práva ke značce prodala, PPF nebude zveřejňovat.

Článek

Skupina PPF prodala společnosti Škoda Auto práva na užívání značky Škoda. Dohodou budou ukončeny veškeré známkoprávní spory a současně odstraněny neshody týkající se mnohaletého souběžného užívání značky Škoda, uvedl mluvčí PPF Leoš Rousek. Smlouva platí do roku 2029.

Dohoda umožní odstranit problém častého zaměňování značek mladoboleslavského výrobce osobních automobilů a plzeňské strojírenské společnosti.

Změna značky se podle PPF nijak neprojeví na existujících, rozjednaných či budoucích zakázkách plzeňské skupiny Škoda, včetně společnosti Škoda Transportation.

Smluvní strany se podle Rouska dohodly nezveřejnit finanční podrobnosti dohody o prodeji práv ke značce Škoda. Peníze které PPF za práva získala budou údajně využity především ke snížení zadlužení Škoda Group a k dalšímu rozvoji jejího podnikání,

„Zůstáváme hrdými nositeli odkazu Emila Škody, který položil základy rozvoje průmyslu v Plzni i celém Česku. Nicméně přišel čas respektovat realitu a vyřešit neshody ohledně rozsahu práv, kdy pod stejnou značkou působí na trhu zcela rozdílné produkty. Jsem přesvědčen, že ve finále uzavřená dohoda pomůže plzeňské Škodovce udělat zásadní krok směrem do budoucnosti, kdy chceme být firmou nabízející nejen jednotlivé prostředky hromadné dopravy, ale celá řešení pro moderní mobilitu,“ uvedl Stanislav Kuba, investiční manažer průmyslové divize skupiny PPF a předseda dozorčí rady Škoda Transportation.

Škoda Auto vlastnila značku a logo Škoda pro automobily a s nimi související zboží a služby, ale většina historických práv zůstala v majetku Škody Plzeň a navazujících společností, včetně Škoda Group a Škoda Transportation. Logo s okřídleným šípem si nechala Škodovka zaregistrovat jako ochrannou známku v prosinci 1923 a v roce 1937 k němu připojila text Škoda. Mladoboleslavská automobilka používala značku Škoda od roku 1925. Loňský průzkum společnosti Ipsos pro Škoda Group ukazuje, že veřejnost si dnes značku Škoda nejčastěji spojuje s výrobou aut (93 %), zatímco plzeňskou Škodu Transportation zná jen čtvrtina populace ČR.

PPF Group

  • Mezinárodní investiční skupina založená v roce 1991 v České republice.
  • Dnes podniká ve 25 zemích v Evropě, Severní Americe a Asii.
  • Hlavními oblastmi podnikání jsou finanční služby, telekomunikace, média, nemovitosti, strojírenství a biotechnologie.
  • Skupina vlastní aktiva ve výši 42,2 miliardy eur a zaměstnává celosvětově 78 000 lidí (k 31. 12. 2021).
  • Akcionářem je rodina Petra Kellnera (98,93 %), Ladislav Bartoníček (0,535 %) a Jean-Pascal Duvieusart (0,535 %).

Škoda Group

  • Škoda Group vyrábí především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy, ale i řídicí a pohonné systémy pro dopravní systémy.
  • Skupina Škoda má v České republice několik dceřiných společností, například společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka, Škoda Pars a Škoda Ekova. Další firmy jsou v Německu, Finsku a Maďarsku. Ve svých společnostech zaměstnává Škoda přes šest a půl tisíce lidí.

Reklama

Doporučované