Hlavní obsah

Glosa: Fridrichová, Moravec, Wollner, Železný. Škůdci v ČT odhaleni

Foto: Profimedia.cz, Seznam Zprávy

Problém nastává ve chvíli, kdy má Pavel Matocha svá tvrzení dokázat.

Reklama

18. 12. 2020 12:15
Článek

Nový předseda Rady ČT se zdá být ideálním mužem nové doby.

Rada ČT má od tohoto týdne nového předsedu. Stal se jím dlouholetý korespondent Babišova webu Česká pozice a snaživý šiřitel konspiračních teorií Pavel Matocha.

A nové koště mete, jak se od něj očekává.

Pan Matocha třeba už ví, že většina stížností diváků míří na čtveřici novinářů ČT – Noru Fridrichovou, Václava Moravce, Marka Wollnera a Jakuba Železného.

To je ale překvapení – přesně stejná jména jsme si přečetli už na konci května na obskurním webu, Arfa.cz který výrazným tvářím ČT věštil s odvoláním na „zdroj ze zákulisí televize“ po nástupu nových radních brzký konec na Kavčích horách.

To může být pochopitelně náhoda. A stížnosti koncesionářů samozřejmě nelze brát na lehkou váhu, protože televizi veřejné služby musíme platit všichni, takže názor každého diváka má být vyslyšen. Česká televize a její hvězdy nejsou nekritizovatelné a v její Radě mají sedět i lidé, kteří hájí zájmy méně spokojených diváků.

Problém ovšem nastává ve chvíli, kdy má předseda Matocha, jenž je mimochodem také placen z veřejných peněz, svá tvrzení dokázat. „Stížnosti doručené Radě České televize považujeme za soukromou korespondenci mezi jejich autory a Radou,“ vysvětlil to Matocha podle webu Hlídací pes, který si seznam stížností vyžádal podle zákona o svobodě informací.

Dobrá, takže bychom tomu měli prostě věřit, když to říká chlapík, jehož letos na jaře zvolila do Rady ČT tato Poslanecká sněmovna – a kdo jste vy, kteří po muži s takovým mandátem žádáte nějaká stupidní fakta?

Dvě minuty

Pravidelné autorské glosy osobností Seznam Zpráv. Názory, postřehy, komentáře. Ve dvou minutách, v textu a zvuku, každý všední den.

Dvě minuty můžete poslouchat i v Apple Podcasts, Spotify a dalších podcastových aplikacích.

Archiv všech glos najdete tady, podcasty a další audio Seznam Zpráv tady.

Ta ovšem na stůl položil novinář a člen Rady ČT v letech 2014–2020 Vratislav Dostál. „Loni v září, byl jsem ještě člen Rady ČT, radní řešili něco přes 40 stížností. Na Marka Wollnera nebo Reportéry ČT jich bylo 5, jedna z nich od hradního kancléře Mynáře, další od Agrofertu. Na 168 hodin jich bylo 5, z toho jedna také od Agrofertu,“ napsal Dostál ve čtvrtek na svém twitterovém účtu.

Je samozřejmě možné, že od září 2019 stížností na zmíněnou čtveřici přibylo, od předsedy tak důležité instituce bychom ale očekávali nějakou přesnější statistiku nebo aspoň jeho názor: Byly ony stížnosti oprávněné? Co přesně stěžovatelům vadí?

Pravděpodobně se to nedozvíme, i když jisté indicie by tu byly. Matocha již na konci října na svém facebookovém účtu vyjádřil pochopení pro stížnost hradního kancléře a osvětimanského řezníka Vratislava Mynáře na Jakuba Železného, jenž na Twitteru upozornil na pozoruhodný počet agentů Státní bezpečnosti vyznamenaných prezidentem Zemanem. „Je to stále dokola stejné trio – Železný, Fridrichová, Moravec… Proč to management ČT neřeší?“ přitakal Matocha, dnes předseda Rady ČT. Ideální muž nové doby.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:

Doporučované