Článek
„Na stejném základě je postavený i řídicí informační systém dopravního podniku, proto mohou hasičské vozy komunikovat i se všemi vozidly MHD a jejich řidiči tak s předstihem zjistí, že se k nim blíží zásahové vozidlo,“ uvedl při představení systému ředitel brněnských hasičů Petr Oháňka. Do budoucna se má systém ve městě rozšířit na další křižovatky, na další vozidla integrovaného záchranného systému a potenciálně i uživatele všech aut.
Díky systému by měla být jízda hasičů k zásahu bezpečnější a vyloučit potenciálně nebezpečné kolizní situace. Přináší větší informovanost a teoreticky i bezpečnost účastníků provozu. Hasičům či záchranářům může snížit dojezdový čas. Aktuálně využívají hasiči preferenci na 26 křižovatkách. Další potenciál rozšíření systému je možný přibližně v 80 křižovatkách, které inteligentním systémem vybavil Dopravní podnik města Brna, a na dalších 20 nově rekonstruovaných křižovatkách.
Společně s hasiči se na projektu nazvaném C-ROADS podílejí i Brněnské komunikace jako městská společnost, jež má na starosti provoz a údržbu silnic ve městě.