Hlavní obsah

Luxusním obchodům Zdeňka Bakaly došly peníze. Požádaly soud o ochranu

Foto: Tomáš Svoboda, Seznam Zprávy

Pařížská ulice je hlavní destinací pro luxusní obchody v Praze.

Reklama

aktualizováno •

Společnost Luxury Brand Management miliardáře Zdeňka Bakaly požádala soud o vyhlášení mimořádného moratoria na splácení závazků. Firmě provozující luxusní obchody v Pařížské ulici v centru Prahy došla hotovost.

Článek

Pandemie a s ní spojená ekonomická krize dostihla luxusní obchody na Pařížské ulici v Praze. Společnost Luxury Brand Management miliardáře Zdeňka Bakaly musela požádat soud o ochranu před věřiteli. Městský soud v Praze žádosti firmy vyhověl, vyplývá z insolvenčního rejstříku. Kvůli opatřením na zmírnění koronavirové epidemie jsou ale provozovny uzavřené.

„Dlužník v současné době již negeneruje dostatek finančních prostředků na pokrytí všech závazků, a to nejméně do doby opětovného otevření prodejen,“ uvedla firma v žádosti o dlužnickou ochranu.

Luxury Brand Management vstoupila do režimu mimořádného moratoria na základě pravidel pro firmy, na něž dopadla protiepidemická opatření. „Využili jsme nástroje, který nám umožňuje zachraňovat společnost i v době, kdy nevytváří hotovost,“ řekla šéfka LBM Zuzana Řezníčková.

Mimořádné moratorium umožní firmě fungovat v běžném provozním režimu. „Závazky bezprostředně související se zachováním provozu vzniklé po vyhlášení mimořádného moratoria je dlužník po dobu jeho trvání oprávněn hradit přednostně před dříve splatnými závazky,“ popsal advokát Bystrík Bugan z právní kanceláře Bugan Legal.

Faktem ale je, že Bakalova firma prodělávala i v období před covidem. Podle poslední zveřejněné výroční zprávy za rok 2019 byla ve ztrátě 68 milionů korun. O rok dříve měla prodělek 94 milionů. Celkem před sebou firma hrnula ztráty kolem 400 milionů korun.

„Plán na restrukturalizaci jsme odstartovali již loni v červnu. Jediné, co nyní potřebujeme, je, aby obchody mohly otevřít,“ doplnila ředitelka LBM.

Součástí přestavby byznysu Bakalovy firmy v Pařížské bylo zmenšení počtu obchodů. Na nejprestižnější retailové adrese provozovala LBM původně 25 butiků. Loni se jejich počet podle Řezníčkové osekal na devět až deset.

Nyní společnost počítá už jen s pěti provozovnami. Mezi nimi jsou dva multibrandové obchody a butiky značek Dsquared2, Valentino a Bottega Veneta.

Tuzemský byznys s módou je v posledním roce pod velkým tlakem. Letos se do insolvence dostaly značky Pietro Filipi a Kara Trutnov ze skupiny C2H podnikatele Michala Mičky. V úpadku je také prodejce pánských obleků Blažek Praha. Už minulý rok v létě zkrachovala česká část francouzského řetězce Camaieu.

Reklama

Doporučované