Hlavní obsah

Nejlepší reklamou roku je falešný Miloš Zeman na HBO

Nejoceňovanější reklamy v soutěži ADC Czech Creative Awards 2020. (Video: Jan Marek)

 

Reklama

26. 11. 2020 19:00

Letošní ceny ADC Creative Awards 2020 udělující ocenění Louskáček za kreativní reklamu se vyhlašovaly online. Celkem se do právě ukončeného ročníku soutěže kreativních eg přihlásilo 54 tvůrců, kteří dodali 207 reklam.

Článek

Falešný Miloš Zeman, disidenti a političtí vězni, Antonín Dvořák, tibetské děti, ajťáci, legendární sportovní vůz, brýle a barefootové boty. To jsou hlavní hrdinové nejvíce oceňovaných reklam v letošním ročníku soutěže ADC Creative Awards 2020, jež udělením trofejí Louskáčků oceňuje nejlepší počiny komerční kreativity u nás.

„Letos se v kreativní soutěži pod záštitou Art Directors Clubu proti sobě utkalo 207 prací od 54 přihlašovatelů,“ informovala koordinátorka klání Jana Pokorná Valenčíková. Do užšího výběru bylo vybráno 83 reklam, oceněno 50.

Klientem roku 2020 se stala společnost HBO za zmanipulované video „Projev, který se nikdy nestal“, kterým se agentura Symbio Digital snažila zpropagovat seriál HBO Bez vědomí, jehož motivem bylo ohýbání pravdy. S pomocí technologie deep fake mohli diváci vidět a slyšet prezidenta Miloše Zemana pronášet věty, které (by) nikdy neřekl.

Tato odvážná manipulace zaujala porotu natolik, že ji ocenila hned v pěti kategoriích: udělila jí první příčku v kategorii Digital Design, stříbro v kategoriích Innovation, Digital Craft a Online Film a bronz v kategorii Online Campaign a také trofej s největší hodnotou Grand Prix.

Ocenění ve více kategoriích si odnesly i další práce. Louskáčka v kategorii Film - TV/Cinema a stříbro v kategorii Online Film si odnesl kus Breaking the Silence vytvořený pro neziskovou organizaci Post Bellum a projekt Paměť národa. Představuje příběhy českých veteránů, disidentů a politických vězňů, kteří se mnohokrát ocitli v situaci, kdy jen mlčení mohlo zachránit jejich životy. Tvůrci reklamy je přesvědčili, aby naopak promluvili, a jejich příběhy tak mohly zůstat zachovány pro další generace.

Hned tři vzácné kovy putovaly do agentury Scholz & Friends, která přihlásila video pro firmu EngelMüller. V něm ztvárnila příběh vozu české výroby Aero Minor, od jehož vítězství v legendárním 24hodinovém závodě Le Mans uběhlo už 71 let. Práce byla první v kategorii Film Craft, druhá v kategorii Sound & Music (Craft) a třetí v kategorii Online Film.

Agentura Wunderman Thompson společně s Komerční bankou se rozhodly, že pomocí umělé inteligence dokončí neúplné dílo skladatele Antonína Dvořáka a tím mu vzdají hold. Umělá inteligence AIVA si „poslechla“ mnoho hodin Dvořákových skladeb a na základě jejich analýzy pak dokončila nedopsanou symfonii, která dostala název Z budoucího světa. Reklama si odnesla Louskáčka v kategorii Sound & Music (Craft), druhou příčku v kategorii Innovation a bronz v kategorii Brand Experience.

Video Fyzika z dílny agentury McCann ukazuje zapadlou vesnici kdesi v Malém Tibetu. Místní děti baví dělat pokusy, ale používají k tomu hrnce na vaření nebo kola od auta, což se nelíbí jejich rodičům. Video má pomoct neziskové organizaci Brontosauři v Himálajích vybrat peníze na pořízení laboratoře, která by byla pro fyzikální pokusy vhodnější. Porota práci ocenila hned dvěma zlatými soškami: v kategoriích Film Craft a Online Film.

Další oceněná reklama bojuje proti korupci. Ajťáci sdružení v projektu Známkamaráda letos v lednu s agenturou WMC Grey uspořádali hackaton a za víkend dokázali naprogramovat e-shop na dálniční známky. Upozornili tak na předraženou státní zakázku, v rámci které měl e-shop vzniknout. Zakázka byla zrušena a odvolán ministr dopravy. Akce byla oceněna Louskáčkem v kategorii Campaign for good a třetí příčkou v kategorii Web pages/Microsites (Digital).

Ocenění Zlatý Ohníček 2020 za významný přínos pro odvětví si odnesl designér Lumír Kajnar, mimo jiné autor redesignu loga českých skautů nebo start-upu Liftago.

Standard reklam vytvářených pro státní instituce podle poroty výrazně zvedly vizuály vytvořené Janem Mouchou pro Český statistický úřad na téma sčítání lidu v příštím roce. Práce si odnesla Louskáčka v kategorii Corporate Design.

Záznam z ceremoniálu najdete zde:

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené