Hlavní obsah

Plnou parou vpřed. Romantická lokomotiva táhla vagon z dob císaře pána a spotřebovala čtyři tuny uhlí

Parní lokomotiva zahájila turistickou sezonu na Konstantinolázeňsku. (Video: Seznam.cz)

Jedinečnou možnost svézt se parním vlakem měli lidé na Konstantinolázeňsku. Na trať mezi Pňovany a Bezdružicemi vyrazila parní lokomotiva v tomto termínu poprvé, běžně se u příležitosti vítání jara ve Dvoře Krasíkov vypravoval historický motorový vlak.

Článek

„Z důvodu konání rozsáhlé výluky kvůli opravě železničního mostu přes Hracholusky nebudeme pořádat naši tradiční akci Bezdružické parní léto,” vysvětluje Marek Plochý, manažer ČD Nostalgie, proč v letošním roce došlo k této změně.

Lokomotiva řady 313 902 byla vyrobena v padesátých letech, využívána byla v žateckém cukrovaru. Poté ji mohli vidět nášvtěvníci Plzeňského Prazdroje, kde byla vystavena. „Náš spolek ji zprovoznil. Jezdí už třetím rokem,” říká předseda Iron Monument Clubu a strojvedoucí Českých drah Kamil Pavlíček.

Lokomotiva může dosáhnout rychlosti až 40 km/h, na bezdružické trati spotřebuje během jednoho dne na čtyři tuny černého uhlí a zhruba 40 kubíků vody. „Lokomotivu je třeba připravit 24 hodin před jízdou. Je to muzejní stroj,” osvětluje Pavlíček s tím, že je třeba vždy všechno důkladně zkontrolovat.

Během první dubnové neděle mohli lidé v Bezdružicích navštívit také muzeum železnice, prohlédnout si dobovou četnickou stanici, pro děti byly připravené řemeslné dílny. Přímo v Krasíkově si mohli lidé uplést pomlázky, jako každý rok se také vypouštěla kůzlátka. Akci navštívily stovky lidí.

Názory k článku

Reklama