Hlavní obsah

Praha má linku pro seniory. Nákupy přinesou dobrovolníci nebo kurýři

Foto: Profimedia.cz

Praha chce zajistit donášku jídla seniorům s pomocí dobrovolníků.

Pražští senioři mohou volat na telefonní číslo 800 160 166, které je k dispozici nonstop. Zájemci o dobrovolnickou práci se pak mohou hlásit na čísle 773 071 024. Nákaza novým koronavirem nejvíc ohrožuje právě seniory a případná nemoc COVID-19 u nich má nejzávažnější průběh.

Článek

V Praze začala fungovat krizová linka pro osamělé seniory, kteří potřebují nakoupit či obstarat léky. Aby nemuseli chodit na místa s velkým počtem lidí a omezilo se riziko jejich případné nákazy, pochůzky za ně vyřídí dobrovolníci. Zprostředkuje je koordinační centrum organizace Život 90.

Zároveň hlavní město jedná s obchody Rohlík.cz a Košík.cz, které rozvážejí nákupy zákazníkům domů. Podle radního Petra Hlubučka by měla vzniknout nabídka předpřipravených nákupů například v hodnotě 200, 300 a 400 korun. Senioři by si z nich vybrali odpovídající zásobu základních potravin a hygienických prostředků, s doručením by při velkém vytížení mohli pomáhat dobrovolníci.

Tato služba má být spuštěna v pátek ráno, objednávky budou dostupné na telefonním čísle 800 160 166. S odbavováním objednávek má pomáhat společnost Invia, která je propojená se společností Rohlík.cz a běžně se zaměřuje na prodej zájezdů. Její operátoři jsou kvůli koronaviru málo vytížení.

Firmy Rohlík.cz a Košík.cz žádají zákazníky, aby spolu s objednávkou informovali o tom, zda jsou v domácí karanténě. Oba obchody přijímají pouze bezhotovostní platby, aby se jejich kurýři mohli vyhnout přímému kontaktu se zákazníky.

„Všichni zaměstnanci nyní podstupují pravidelné měření teploty, v celém provozu jsme zvýšili počet dávkovačů dezinfekce a všechny kurýry jsme vybavili příručními dezinfekčními gely, které jsou povinni použít vždy předtím i potom, co předají nákup,“ uvádí na svých stránkách firma Košík.cz.

Související témata:

Doporučované