Hlavní obsah

Stavbu odpočívky u dálnice D3 u Chotýčan dál posunuly odstřely kamene

Foto: Michal Šula, Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

Přibližně 10 tisíc krychlových metrů převážně kamene v úterý odstřelili pracovníci při stavbě odpočívky u dálnice D3 u Chotýčan na Českobudějovicku. Šlo o dva odstřely.

Článek

Jeden odstranil materiál přímo v místě odpočívky, druhý upravil prostor, kde budou retenční nádrže. „Není to největší typ odpočívek, který stavíme. Jedná se o oboustrannou větší, střední odpočívku. Doplní svými službami další odpočívku u dálnice D3 u Chotovin (na Táborsku),“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Oboustranné odpočívadlo Chotýčany staví ŘSD od února. Bude tam 80 míst pro kamiony, 90 pro osobní auta, osm pro autobusy a deset pro karavany a auta s přívěsem. Stavba za 432 milionů korun bez DPH bude hotová v srpnu 2023.

Na obou stranách odpočívadla budou dětská hřiště a odpočinkové zóny, vznikne také benzinová pumpa. Bude to druhé odpočívadlo na 70 kilometrů dlouhém úseku D3. Na každé straně odpočívadla se také počítá s kontrolním stanovištěm policie. Již dříve vybralo ŘSD společnost MOL Česká republika, která bude na odpočívadle provozovat čerpací stanice 20 let. Společnost ročně zaplatí nájem zhruba pět milionů korun za stanici ve směru na České Budějovice a zhruba 4,8 milionu za stanici v opačném směru. Parkoviště a silnice na odpočívadle budou osvětlené pomocí LED svítilen na stožárech vysokých šest nebo deset metrů.

Dnešní odstřel z bezpečnostních důvodů na několik minut zastavil i provoz na dálnici D3. „Narazili jsme na horninu, kterou nešlo odtěžit a museli jsme ji odstranit trhavinou,“ uvedl Daniel Houštecký z firmy Strabag, která odpočívku staví.

V provozu je 70 kilometrů dálnice D3, která má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Měřit by měla 170 kilometrů. Řidiči nyní mohou využívat úsek z Českých Budějovicích do Mezna na Benešovsku. Celá D3 z Prahy k hranicím by podle nové vlády měla být hotová do roku 2030. „Jihočeská část D3 je jednou z hlavních priorit ŘSD. Harmonogram stále platí a to se týká i obchvatu Českých Budějovicích, kde jsme měli jedinou komplikaci, a to u tunelu Pohůrka, kde jsme se rozhodli k radikální změně technologie. V roce 2026 by se mělo přes jižní Čechy jezdit po dálnici až na rakouské hranice,“ uvedl Rýdl.

Reklama

Doporučované