Hlavní obsah

Oprava mostu v ulici Otakara Ševčíka v Brně začne v pondělí, půl mostu se uzavře

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

Oprava brněnského mostu v ulici Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici začne příští týden v pondělí od 8:00.

Článek

V noci na pondělí rozmístí stavební firma dopravní značení a od rána se pak řidičům uzavře polovina mostu, po níž se jezdí ze Židenic do Komárova. Oprava první poloviny mostu potrvá rok, poté se situace otočí a další rok se bude opravovat druhá polovina mostu. Součástí je i oprava nájezdových ramp, řekl dnes novinářům na briefingu ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

Provoz po mostě bude veden jedním pruhem v každém směru. Že Židenic do Komárova tedy půjde projet, ale nebude možné od Židenic odbočit na Ostravskou ani v jednom směru, stejně tak nepůjde sjet z Ostravské směrem z Brna na most. Po mostě také nebudou moct jezdit auta s hmotností nad 22 tun, tedy kamiony a stejně tak budou mít kamiony zákaz odbočení z Ostravské směrem do Židenic.

Objízdné trasy pro veškerou dopravu, která míří od dálnice D1 na Svitavy, povede po dálnici D1 až na exit 190 a poté po Bítešské a Žabovřeské Královopolskými tunely na svitavskou radiálu. Objízdné trasy povedou také po Jedovnické a přes Vinohrady. Dalšími ulicemi, které bude možné pro objížďku využít, jsou Dornych, Hněvkovského či Černovická.

Oprava mostu se dotkne i provozu linek MHD, avšak pouze okrajově. Podle plánu výluk dopravního podniku pojedou autobusové linky 44 a N89 z centra mezi zastávkami Tržní a Škroupova odklonem, nevynechají žádnou zastávku a navíc obslouží zastávku Spáčilova. Linka 84 pojede odklonem mezi zastávkami Otakara Ševčíka a Hladíkova ulicemi Táborská, Životského, Křenová a Masná. Kvůli tomu vynechá zastávky Škroupova a Tržní a nově obslouží zastávky Buzkova, Geislerova, Životského a Masná. Zastávka Otakara Ševčíka bude přeložena k zastávce tramvajové linky 9 a zastávka Hladíkova bude přeložena za křižovatku Masné a Mlýnské. Noční autobusová linka N89 ve směru do centra pojede v úseku Otakara Ševčíka až Životského odklonem a vynechá zastávku Škroupova, nově obslouží zastávky Buzkova a Geislerova.

Most postavený v 80. letech minulého století sice ještě není v havarijním stavu, ale jeho stav už je natolik špatný, že je potřeba jej opravit. Navíc u některých prvků není možné udělat spolehlivou diagnostiku, aniž by se odstranila část mostu a odhalily se konstrukční vrstvy. Předpokládá se, že by měla stačit sanace a oprava a jen některé prvky bude patrně potřeba vyměnit. Cena stavby, která vzešla ze soutěže, je 420 milionů korun.

Oprava mostu je další z řady významných staveb na velkém městském okruhu, které letos komplikují a budou komplikovat dopravu. Staví se také na Tomkově náměstí, na Žabovřeské, na Poříčí a na začátku stavební sezony se bude stavět na Bauerově. Před polovinou roku by se také mělo začít s rozšiřováním dálnice D1 mezi 194. a 196. kilometrem. Výrazně by se mělo řidičům ulevit na konci příštího roku, kdy většina těchto staveb bude hotová.

Reklama

Doporučované