Hlavní obsah

Vlastivědné muzeum hledá novou vizuální identitu. Vypsalo otevřenou soutěž

Foto: Getty Images

Olomouc (ilustrační foto).

Reklama

Vlastivědné muzeum v Olomouci, které se počtem sbírkových předmětů řadí mezi největší muzea v republice, hledá jednotnou vizuální identitu.

Článek

Jejího tvůrce chce najít prostřednictvím otevřené soutěže, kterou vypsalo vedení muzea v těchto dnech. Cílem je moderní grafická podoba komunikace všech muzejních objektů směrem k veřejnosti, sdělil ČTK mluvčí muzea Antonín Valenta. Designéři mohou své návrhy zasílat do konce letošního listopadu.

„Vlastivědné muzeum Olomouc sídlí v historickém objektu někdejšího kláštera nedaleko centra Olomouce, kromě toho spravuje také klasicistní zámek v Čechách pod Kosířem a Národní přírodní památku Arboretum v Bílé Lhotě, což ho v mnoha ohledech činí výjimečným. A právě to bychom chtěli, aby reflektovala i nová grafická podoba našeho muzea. Záměrem je, aby nás veřejnost jednoznačně identifikovala,“ uvedl ředitel muzea Jakub Ráliš.

U všech výstupů by se měla graficky a logicky sjednotit identifikace instituce, zároveň by však měla zůstat pobočkám jejich identita v rámci celku.
Jakub Ráliš, ředitel Vlastivědného muzea Olomouc

V zadání soutěže je vypracování návrhu celkové koncepce jednotné vizuální identity, včetně nového logotypu a grafického manuálu. „U všech výstupů by se měla graficky a logicky sjednotit identifikace instituce, zároveň by však měla zůstat pobočkám jejich identita v rámci celku,“ poznamenal ředitel.

Nejzazší termín pro podání návrhů je 25. listopad, odborná komise složená ze zástupců zadavatele, zřizovatele muzea, kterým je Olomoucký kraj, a odborníků na grafický design by měla zasednout letos v prosinci.

Vlastivědné muzeum Olomouc má v současné době téměř dva miliony sbírkových předmětů, což ho řadí mezi největší muzea v České republice. Jádro muzea tvoří 36 podsbírek. Povahou sbírkového fondu v oblasti společenských i přírodních věd pokrývá nejen střední Moravu, ale i širší území s přesahem do zahraničí.

Jednotný vizuální styl má od loňského roku také Muzeum umění Olomouc, které spravuje bohaté sbírky od starého po moderní umění. Vzešel z designérské soutěže, kterou měla na starosti společnost Czechdesign. Pod novým vizuálním stylem je podepsána trojice grafických designérů Anežka Hrubá Ciglerová, Nikola Wilde a Richard Wilde. Třetí největší instituce svého druhu v českých zemích dosud pro svou prezentaci používala jednoduché bílé logo na tyrkysovém podkladu bez dalšího rozpracování, řekl ředitel MUO Ondřej Zatloukal.

Reklama

Související témata:

Doporučované