Článek
Jde o rychlejší a bezpečnější napojení města a okolí, řekl ČTK Tomáš Doksanský z Regionální rozvojové agentury.
Po nové silnici mohou řidiči jezdit od pondělního večera. Je součástí krajské silnice II/230. „Jde zatím o první část toho zrychlení a propojení tachovského okresu na dálnici,“ řekl náměstek hejtmana Pavel Čížek (STAN). Podle něj jde o zkrácení a narovnání silnice, protože bývalé serpentiny v kopci byly nebezpečné a problematicky sjízdné hlavně v zimě. Stavební úpravy zajistí v první řadě zvýšení bezpečnosti provozu a zejména nákladní kamionové dopravy. Navazovat bude druhá etapa, jejíž projekt se teď dokončuje a která vyrovná hlavně zatáčky v lesních úsecích.
Směr je podle Doksanského silně frekventovaný a jezdí tam hodně nákladních vozidel. „Řidiči se teď vyhnou těm šíleným serpentinám, kde bylo velké převýšení a klouzalo to tam,“ uvedl. Dosavadní silnice byla velmi úzká, těsně nad prudkým srázem a bez svodidel. Často tam docházelo k nehodám, hlavně při předjíždění.
Nová silnice začíná pod Myším kopcem, vede přes pole a louky a dlouhá zatáčka končí před Stříbrem na silnici II/605, která vede z Plzně na Rozvadov až k hranicím. „Součástí je přeložka silnice II/230 v úseku Stříbro - lesní oblast Jirná v délce 1341 metrů, přeložka silnice II/605 přes 100 metrů a napojení úseků silnice II/605 a původní silnice II/230 na přeložku silnice dvěma stykovými křižovatkami,“ uvedl mluvčí kraje René Zeithaml.
Řidiči si musí dál pozor na změnu přednosti v jízdě. Hlavní silnicí se stal právě nový tah k D5, zatímco dosud to byla „stará chebská“ na Sytno a Plzeň. Vznikl tam i odbočovací pruh.