Hlavní obsah

Šéf VW se hádá s odboráři o tom, jakou zařadit rychlost k elektroautům

Foto: Wikipedia.org

Ilustrační fotografie.

Reklama

Dozorčí rada firmy Volkswagen ve středu svolala schůzi. Snaží se na ní zmírnit napětí mezi generálním ředitelem a odboráři - mají totiž odlišný názor na rychlost, s jakou automobilka přechází na výrobu elektrických vozů.

Článek

Společnost Volkswagen se ve středu zavázala pokračovat v jednáních mezi svými klíčovými zainteresovanými stranami. Podle agentury Reuters se jedná o způsobech, jak zmírnit krizi ve vedení firmy.

Dozorčí rada německé automobilky svolala schůzi poté, co generální ředitel Herbert Diess požádal o prodloužení své smlouvy a o větší podporu pro své reformní vize, s nimiž někteří členové představenstva nesouhlasí.

„Rozhovory mezi účastníky jednání se odehrávají konstruktivně,“ uvedl mluvčí dozorčí rady v prohlášení.

Diess se snaží přeorganizovat největšího světového výrobce automobilů se spalovacími motory na společnost schopnou hromadné výroby autonomních elektrických vozů.

Stávající ředitel chce docílit transformace firmy Volkswagen na technologickou společnost zabývající se mimo jiné vývojem vlastního softwaru do elektroaut. Tvrdí, že náklady společnosti musí rychle klesnout, aby se uvolnily zdroje pro auta se špičkovou technologií.

Rychlost a hloubka reforem, které Diess v rámci této snahy zavádí, vedly ke střetům s vedoucími pracovních sil, kteří si chtějí chránit svá pracovní místa. S generálním ředitelem se střetávají ohledně klíčových problémů, jako je jmenování členů správní rady nebo žádost o prodloužení Diessova pracovního kontraktu, který má skončit v roce 2023.

Podle lidí obeznámených s detaily situace se předseda firmy Volkswagen Hans Dieter Pötsch vyhnul diskuzi o prodloužení smlouvy. Odůvodnil to tím, že nejde o naléhavou záležitost. Polovinu dozorčí rady ale tvoří odboráři, kteří nejspíš budou prodloužením smlouvy oponovat, čímž mohou uvrhnout společnost do krize.

Volkswagen zatím úspěšně odolává hluboké krizi, ve které se automobilový průmysl ocitá kvůli pandemii covidu-19. Členové představenstva německé automobilky schválili během minulého měsíce rozpočet na následujících pět let. Necelá polovina z něj, 73 miliard eur, má jít na vývoj elektrických vozidel.

Generální ředitel Diess považuje klimatickou změnu za největší výzvu, jaké lidstvo čelí. V přechodu na elektrické, samořídící automobily vidí jedno z jejích řešení.

Reklama

Související témata:

Doporučované